fredag 31 mars 2017

Lidingöloppet avklarat



Jag har kommit i mål i en av deltävlingarna i Pantertantsklassikern. Jag startade med Lidingöloppet, som hos mig blev omvandlat från löpning till skogspromenader. Stegräknaren har varit igång och det har tagit några eftermiddagar att komma upp i 30 km. Det betyder alltså att jag tagit det mycket lugnt, men jag tror inte det är bra att gå ut för hårt. Risken är stor för skador och den största risken är nog att jag tröttnar på det hela. Nu har det enbart känts bra på promenaderna och jag har längtat efter varje gång jag kunde ge mig in i skogen.


När jag nu fått upp ångan tänkte jag ge mig på Vasaloppet och Vätternrundan samtidigt. Det märks väl tydligt att jag tror på min egen förmåga? Att jag blandar två tävlingar beror faktiskt på att jag tror det blir lättare att klara av ifall jag kan varva dem lite grann. Nu måste jag förflytta mig lite. Ja, inte varken till Sälen eller Vättern utan till Kvidinge. Jag ska utnyttja träningsredskapen hemma hos Rasmus. Han kan ju få agera hare. Alla stora idrottsstjärnor brukar ha draghjälp av något slag.


29 kommentarer:

  1. Det viktiga är ju att du trivs och har det trevligt medan du genomför Pantertantsklassikern. :)
    Låter som om det flyter på bra.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar tävlingar och att utmana sig själv är ganska kul.

      Radera
  2. Klokt tänkt!
    Att ha Marcus till hare låter bra.
    Jag har legat av mig vad gäller mina "tävlingar" sedan vi kom hem från
    Madeira. Nu löper jag upp och ner mellan våningarna och i trädgården lite här och där. Vårjobbet har sakta börjat.
    Heja, heja Gunnel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men du har redan en grundfysik, som kan klara av den sortens vandringar. Det ska bli kul att få börja i trädgården snart.

      Radera
  3. Bra jobbat! Tror du får utmärkt hjälp av Rasmus som hare :)
    Ta nu inte i för hårt ... det är lätt att ta ut sig!
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tar det väldigt försiktigt.

      Radera
  4. Grattis! Bra jobbat Du hörde väl att jag hejade på dig under ditt lopp??
    Jag fortsätter att stå ibland publiken för att fortsätta att heja på dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha! Jag tyckte väl att jag kände igen dig.

      Radera
  5. Grattis! Jättebra jobbat :D
    Tror du kommer få stor hjälp av Rasmus!
    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  6. Låter som ett utmärkt sätt att hålla sig i form, tummen upp för det.. själv avverkar jag mina lopp med hundarna. Antagligen borde jag skaffa en stegräknare,
    Kram och ha det gott♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ganska kul att se hur långt man gått.

      Radera
  7. Bra Gunnel! Jag gick till Nordkap och hem igen, när jag fick min stegräknare.
    Det är bra att ha en hare, och också en morot!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Oj! Det var en rejäl sträcka.

    SvaraRadera
  9. Det var ingen dålig motionsrunda! Grattis! Och så bra med Rasmus som "hare", då blir det både roligt och nyttigt. Han sätter fart på mormor med sin humor och underfundiga kommentarer. Ha ett jättetrevligt träningspass!
    Önskar dig/er en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag känner att jag har blivit lite "försoffad" i vinter så jag behöver röra på mig.

      Radera
  10. Ingen dålig ide att sätt upp mål på det sättet. Vi har ju Hotland Grand National här. Du vet, motorcyklar. Jag kanske ska kolla hur många varv jag klarar att gå på en månad? Ingen dum ide alls.
    /P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lättare när man har ett mål att sträva mot.

      Radera
  11. bra jobbat och visst är det perfekt med lagom delmål!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De får inte vara svårare än att man har en chans att nå dem.

      Radera
  12. bra, jag har faktiskt sprungit damernas Lidingöloppet, 15 km

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra gjort! Jag har hållit mig till skogspromenader i lagom takt.

      Radera
  13. Ett mycket bra sätt att träna på. Det man tycker om att göra, blir ju gjort, är det bara jobbigt så tröttnar man, i alla fall gör jag det.
    Rasmus kommer att bli till en bra hjälp.
    Lycka till och hoppas att du får en finfin helg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns roligare om kan känner att man har en chans att fullfölja det man startat.

      Radera
  14. Jag är så djupt imponerad över er som har orken att delta i dessa lopp. Jag har viljan men inte orken att genomföra det ;). Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, att delta i de riktiga loppen är inget för mig, men när jag nu gjort om dem så de passar min kondition och förmåga så hoppas jag att det ska gå vägen.

      Radera
  15. Heja, heja frisk humör, det är det som susen gör!!!
    Lycka till med pantertantsklassikern!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  16. Du verkar tokladda för beach 2017...så duktig, ljudliga applåder! Stegräknare använde jag för ett par säsonger sedan, sen märkte jag i skogen att den inte funkade så bra, jag kan ju inte hålla mig på stigar utan traskar rakt ut i lingonriset och bland stenarna. Då vill den inte räkna längre..så jag tröttnade på manicken. Men, jag kan titta på kartan när jag kommer hem o läsa av hur lång runda jag gått, o jag har ju lärt mig ganska bra att lita på tidsåtgången också., Ilar du dig hit behöver du ingen annan rekvisita till Vasaloppet än dig själv, än har vi gott om skidspår och skidor att hyra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för erbjudandet, men jag tror jag håller mig till crosstrainern på barmark. Jag avskyr snö. Beach 2017 struntar jag nog i. Jag är världens största badkruka och solbads är inget för mig längre. Det får bli trädgårdshäng i stället.

      Radera