tisdag 28 mars 2017

Någonting i hästväg


Den här orange saken liknar nästan en datamus, men det är det faktiskt inte.


Om man lyfter lite på den ser man ett stort antal plastpiggar.


Vänder man på den helt syns det att hela undersidan är täckt av mjuka piggar. Den ser nästan ut som en ryktborste man har till hästar. Fast skillnaden är att en sådan har betydligt hårdare borst. Liknande borstar finns även till hundar och jag minns att varken Santos eller Milou var så förtjusta i de här redskapen. De försökte hela tiden springa och gömma sig och när de var infångade ålade de sig som ormar för att komma undan behandlingen. 

Jag har inte skaffat varken hund eller häst, utan det är meningen att jag ska använda borsten till mitt eget hår. Eftersom plastpiggarna är väldigt mjuka gör det inte ont när man borstar och den är väldigt effektiv till att reda ut vått hår. Mitt hår är inte speciellt långt så någon hästman är det definitivt inte frågan om. Hur jag än drar och sliter i det kan jag inte få ihop till en hästsvans. Det blir inte mer än till en liten tofs på ett par centimeter och det liknar mer en kuperad hundsvans. Ulrika hade fått syn på den här tingesten i en nyöppnad butik. Den fanns i all världens färger men av nån konstig anledning köpte hon en orange till mig.


12 kommentarer:

  1. Färgglad och i rätta färgerna!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Köpte Ulrika borsten för att den var orange, eller tyckte hon att den var så bra att du skulle gilla den. Kan kanske vara både ock.
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har letat efter en sådan här borste ett tag och en orange är klart det bästa.

      Radera
  3. Jag har aldrig provat den borsten, men hört att den ska vara bra! Och tänk att Ulrika just valde en orange till dig ;)
    Kram och trevlig tisdag!

    SvaraRadera
  4. Har aldrig sett en sådan borste!
    S...Vi får träna på tålamod!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är aldrig fel med lite färg! Vem vet hur ditt hår kommer att reagera, det kanske sätter igång och växer så att du får en hästsvans på nolltid.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Enligt säkra källor (mina elever) ska sådana borstar vara mycket bra. Hoppas ni ska komma överens och vem vet, kanske blir det en svans ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter lovande. Jag får kanske långt filmstjärnehår en vacker dag.

      Radera