måndag 20 mars 2017

Wolltervolter



Jag klagade på designteamet för Let´s dancekläderna och de tog till sig av kritiken nästan fullt ut. Johannes Brost var otroligt stilig i smoking och Mikaela hade en tjusig lång klänning. Kanske ingen modell som passade på vem som helst, men i det här sammanhanget var den perfekt. Enda bottennappet denna gången tyckte jag att Stina Wollters klädsel var. Den var alldeles för enkel. Jag vill se lite lyx och flärd. Nu gjorde det inte så mycket, för jag tittade ändå mest på Stina och hennes dans. Hon är helt fantastisk! När hon gjorde volten satt jag bara och gapade. Att hon hamnade på fötter igen med de sylvassa klackarna är för mig en gåta. Som tur var så visade hon trosorna också så nu har alla skvallertidningar något att skriva om. Programledaren sa att det var första troschocken för denna säsongen. Vadå chock? Vem blir idag chockad av att se trosor? TV visar så mycket naket så jag tror faktiskt att de flesta är ganska härdade.

Jag visste inte mycket om Stina före detta programmet, men Tove tipsade mig om hennes solodanser på You tube. Hon bjuder verkligen på sig själv. I intervjuerna efteråt pratar hon mycket tänkvärt och humoristiskt om vår egen syn på våra kroppar. Hon hade passat bra som föreläsare, för hennes tankar och funderingar var mycket bra.

Precis som i Melodifestivalen där alltid fel låt vinner, så tycker jag att det var fel deltagare som blev utröstad. Mikaela var betydligt bättre än Messiah.


42 kommentarer:

  1. Jaha, så den svenska versionen av dansprogrammet går fortfarande. Det gör även den amerikanska varianten. Jag brukade titta på programmet men inte numera - blev litet tjatigt att titta säsong efter säsong av någon anledning.
    Att se trosor på TV verkar ju inte direkt vara något chockartat med tanke på allt “elände" som visas.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jagkan nog med 100 % säkerhet säga att ingen blev chockad.

      Radera
  2. Stina Wollter är verkligen helt fantastisk - jag gillar henne mycket ... de andra är inte dåliga de heller :)
    Idag är det vårdagjämning - bara en plusgrad och det snöar! Hm ... har det knappt varit någon snö förut i vinter så inte är den välkommen idag!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har också fått snö två dagar på rad. Rena uppochnervända världen.

      Radera
  3. Visst var Stina mycket duktig men kläderna var inte bra. Nu fokuserade jag på dansen men visst kunde hon varit elegantare. Med tanke på vad TV visar så kan knappast trosor chockera någon numera...

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stina är min favorit. Det ska bli kul och se hur det går för henne i fortsättningen.

      Radera
  4. Vilket toppenrubrik du har på inlägget. Jag tycker att Stina Wollter är toppen på alla vis! jag lyssnade mycket på henne när hon var i Karlavagnen, men nu är det väl söndag med Stina i P4 tror jag. Hon är varm och klok! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får bli lite mer radiolyssnande för mig nu. Jag gillar Stina.

      Radera
  5. Stina är toppen!
    På så många sätt! Hon är framför allt väldigt klok och mänsklig,
    så där som man vill att det ska vara. Att hon kan dansa och göra volter
    är bara grädden på moset.
    Jag såg också filmen på You tube som Tove rekommenderade. Jag tycker om att hon, Stina, står upp för att man kan vara sig själv, precis som man är.
    Det magra idealet har ställt till med tillräckligt mycket problem, det behöver finnas av alla sorter. Vi är ju olika, alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs en sån som Stina för att få igång en större diskusssion om kroppsfixering. Den är ett elände för många och inte bara yngre tjejer.

      Radera
  6. Stina är underbar på så många sätt, precis som Karin säger - ser att ve Viken tipsar om Stina radioprogram på söndagskvällarna - mycket hörvärt! Hon har en graciös storlek och det är så dags att det kan bli visat upp för allmänheten!
    Visst kunde Mikaela fått vara kvar ...
    Wolltervolterrubriken så passande!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog att de flesta tycker att Stina är bäst av alla deltagare....även juryn, fast Tony var svårflörtad denna gången. Härligt att hon visar att hon är stolt över sin kropp.

      Radera
    2. Visste inget om Stina före det här. Bra tips om hennes radioprogram ...
      Det måste jag nog lyssna på :)

      Radera
  7. Jag har faktiskt aldrig sett Let´s dance och Stina Wollter är ganska anonym för mig, men nu har du gjort mig nyfiken. Kanske dags för en stund att uppdatera sig. :)
    Hoppas du får en bra start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I år är programmet i hög grad sevärt.

      Radera
  8. Det har inte blivit så mycket tv-tittande denna helgen.
    Igår var sista avsnittet av Farmen, det är så dåligt att vi bara måste titta på det.
    Och rätt farmare vann tyckte både Stefan och jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett Farmen en gång och det räckte och blev över för min del.

      Radera
  9. Håller med i det mesta. Min enda avvikande åsikt var att jag tyckte att Stina hade helt rätt kläder :D
    Jag älskade den där vida hängselkjolen. Den passade henne fantastiskt bra. Hon blev liksom lite "busig", precis som både hon och dansen bjuder till ;)
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stina passar i allt, men jag hade hellre sett henne i en annan utstyrsel. Det var inte själva modellen i sig jag vänder mig emot utan den trista färgen...eller snarare brist på färg.

      Radera
  10. Ja Stina är en härlig fläkt, men jag håller mina tummar för Anja Pärson so bor här i Umeå med sin lilla familj. Dom är så goa !!
    Tyckte också att Mikaela skulle fått vara kvar, hon dansade så bra i fredags, men det är ju dom som är mest poppis som får vara kvar i tävlingen, så är det bara.

    God vårdagjämning på dig.
    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också Anja. Hon dansar jättebra. Hoppas det blir en "rättvisare" utslagning nästa gång.

      Radera
  11. Stina har verkligen impat på mig dessa två fredagskvällar. Nästa säsong dyker kanske pappa Sven upp. :)
    Precis som du tyckte jag det var fel M som åkte ut. Tyvärr handlar det inte bara om danskunskaper. Nu är jag nyfiken. Kommer detta att kunna läsas. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurra! Blogspot har tagit sitt förnuft till fånga och godkänner dina kommentarer.

      Radera
    2. En vän tipsade mig om att byta Webbläsare. Nu ska jag bara klura ut hur jag ska flytta alla mina favoritbloggar.

      Radera
  12. Visst är Stina Wolter helt fantastisk!
    Vilken volt hon gjorde!
    Och vem bryr sig om lite trosor, ska det vara något att bli chockad över? Vilket larv!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häller med! Det var ju inga stringtrosor så det var inget ekivokt.

      Radera
  13. Jag känner att jag måste se Let´s dance på TV Play. Det är ju så många som diskuterar programmet. Nu senast vävde prästen in henne i sin predikan. (En yngre kvinnlig präst, haha.) Stina Wollter är tydligen en spännande människa med många åsikter.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir glad så fort Stina kommer i rutan och hon kan verkligen dans.

      Radera
  14. Håller för övrigt med Veiken om rubriken på inlägget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att ni gillade den. Den liksom gav sig själv.

      Radera
  15. Stina är helt klart en anledning att för en gångs skull följa Let´s dance! Hon är suverän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge hon är kvar i programmet kommer jag att sitta klistrad framför TV.-rutan. Hon måste helt enkelt vinna.

      Radera
  16. Stina Wollter har ibland Karlavagnen i radion.En fantastisk kvinna!.
    s.Jag hoppas att du har haft en bra måndag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska börja lyssna på hennes radioprogram.

      Radera
  17. Det är knepigt med dessa "tittarna-röstar-på-sin-favorit-programmen". De minst populära personerna eller de minst kända, åker oftast första.
    /P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir ingen rättvis bedömning.

      Radera
  18. Det jag gillar hos Stina är att hon är chosefri och spontant naturlig. Precis som en viss finnkäring, nämner inga namn...Excentrisk skulle man kunna kalla henne, lika positivt det...men, nu ska jag smälla av en bomb, hennes far, Sven, som alla i detta land verkar avguda, har jag ingenting till övers för. Självupptagen o arrogant, låtsas vara folklig, nä, går inte hem hos mig...smaken är som baken...delad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alltid barnen brås på sina föräldrar. Hennes mamma känner jag inte till något om.

      Radera
  19. Härliga Stina Wollter har funnits på min kvinnliga favoritlista i väldigt många år. Hon ledde SVTs program "Otroligt Antikt" för länge sedan och var så varm och mysig och sedan lyssnade jag alltid på henne i P4s "Karlavagnen" och på senare tid "Söndagskvällarna med Stina Wollter", också i P4. Hon är lysande i allt vad hon företar sig. Och, inte minst, en klok och stark röst för kvinnor.
    Vintriga men varma hälsningar från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag äntligen upptäckt att hon finns.

      Radera