söndag 12 mars 2017

Format



Jag är i form. Rund är en form.


Det är väl tveksamt om jag kan säga att jag är i form. Just nu känner jag mig i stället ur form. Om det är en förkylning som ligger och lurar eller vad det är vet jag inte. Jag blev vaccinerad i höstas, så jag räknar med att klara mig från de värsta infektionerna och det har jag också gjort, men jag hör talas om många som är sjuka nu. Jag slipper i varje fall att ringa min arbetsgivare och sjukanmäla mig. Jag stannar bara kvar i sängen de dagar jag känner att jag behöver det, och det är aldrig tal om något sjukintyg. Jag litar på att jag inte luras. Några karensdagar är det heller aldrig frågan om. 

19 kommentarer:

  1. Krya på dig bästa Gunnel!

    SvaraRadera
  2. Jag är i samma form som du, en rund sådan.
    Skönt att slippa att ringa och sjukanmäla sig, och hade vi haft karensdagar så hade det inte blivit så många kronor över.
    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns skönt att kunna stanna kvar i sängen utan dåligt samvete för att kollegerna får jobba dubbelt.

      Radera
  3. Det finns helt klara fördelar med att inte behöva sjukanmäla sig, att bara kunna ta det lugnt i sin egen takt. Jag önskar dig snabbt tillfrisknande!

    SvaraRadera
  4. Nog är formen där :-)- och visst är det underbart att slippa fundera om en är sjuk nog att stanna hemma och slippa allt det där på heder och samvete om en måsta vara hemma på läkarintyg!
    Krya på dig kram

    SvaraRadera
  5. Det är många som blir sjuka den här tiden och det verkar som om influensasprutan man tog i höstas inte fungerar fullt ut. Min granne blev liggande i hög feber en hel vecka innan det gav med sig.
    Hoppas att du slipper ha det så besvärligt.
    Krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Bäst att du tar det lugnt några dagar!
    SV...kärlek,Humor,respekt och omtänksamhet är viktig i ett förhållande!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Man känner på sig när man inte är i form och då är det klokt att stanna i sängen.

    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Jag har också varit ur form, men rund en då.
    Jag bryr mig inte heller om sjukintyg för jag godkänner inte sånt i första taget. Jag sa till mig att jag inte hade några tider att boka om kunderna till och gav mig en Impren. Det funkar ett tag eller om det inte är allt för allvarligt.
    Krya på dej!
    /P

    SvaraRadera
  9. Trots att man varken behöver bry sig om sjukintyg eller karensdagar så är det trist att vara ur form. Vilken form den formen än har. Just nu tror jag det ur-form-tider för många. Här tillämpas tumhållning för att du snabbt ska ska må bättre.
    Sänder "cyberrymdiska Zepofan-piller" i form av kramar!

    SvaraRadera
  10. Skönt på det sättet att du inte behöver sjuksriva dig till någon och förlora pengar. Trist ändå att du känner dig sjuk. Hoppas du kryar fort..

    SvaraRadera