onsdag 1 mars 2017

Ännu en TV-meny

Det visas givetvis mer på TV än deckare. Jag har valt ut några program som verkar vara ganska populära. 

Hela Sverige bakar


Rasmus är väldigt intresserad av matlagning. Han lagar ofta middag och funderar på att utbilda sig till kock. Bakning är också ett stort intresse.  

Arga snickaren


Jag gillar inte när folk bara skäller och anmärker på andra. Givetvis finns det ett manus i botten, men jag tror att programmet hade blivit mycket trevligare om programledaren hållit en annan ton. Nu behöver jag aldrig ha hjälp av någon arg snickare, för Göran fixar det mesta och Rasmus har snickaranlag och är dessutom alltid på gott humör.

Så ska det låta


Zoé älskar att sjunga och dansa. Det har hon gjort sedan hon var väldigt liten. Innan hon kunde gå satt hon på golvet och gungade i takt med musiken. Hon sjunger på många språk och blir kanske en internationell stjärna i framtiden. 
Superskaparna


Precis som sin mamma (och mormor) så är Zoé en pysselfia. När hon hälsar på här vill hon alltid att vi ska gå ner i källaren och leta bland mina lådor. Hon lyckas alltid hitta något intressant som kan hålla henne sysselsatt länge.
Trädgårdsdags


En pool tar upp största delen av Daniels trädgård. Men på hösten behövs det ändå räfsas ihop lite löv, och det gör han med glatt humör.
Sportnytt


När man bara är drygt ett år gammal är det inte så lätt att veta vilket som är upp och ner på ett tennisracket.

Allt för Sverige


Sist men inte minst...jo, till storleken...har vi Hanna. Hon sitter redo klädd i Tre kronor-mönstrad body och gula strumpor. Förhoppningsvis är hon på väg till Sverige för att ta reda på mer om sina släktrötter här. Då får hon besöka sin pappas barndomshem och träffa sin farmor och farfar. 

24 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig TV-tablå! Du har fått med de allra populäraste programmen. Och bättre representanter för dem hade du inte kunnat hitta
    Jag ger dig elva poäng av tio möjliga för ett roligt och fiffigt inlägg! Underbart! :D
    Kram från norr!

    SvaraRadera
  2. Nu fick du till det igen - ett underbart inlägg där du gjort en del djupdykningar i arkiven . Tack för det! Härliga bilder på barnbarnen - en härlig tv- meny med de bästa av programledare!
    Är "amerikanarna" på besök ... eller på väg? Härligt att få krama om dem igen!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte inplanerat nåt långväga besök än. Hanna får nog växa till sig lite först.

      Radera
  3. Vilket härligt inlägg. Barnbarnen och TV-program.
    Så mysigt med så pysslande barnbarn.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns inget härligare än barnbarn.

      Radera
  4. Till och med jag kände till de flesta av dessa program. :)
    Det var en trevlig TV-meny du fått till.
    Jag tyckte också om att titta på den deckare du berättade om i ditt förra inlägg. Verkligen trivsamt trots morden. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om man klagar ibland så visas det bra TV-program också.

      Radera
  5. Så här vill jag ha tv-tablån presenterad i fortsättningen!
    Härliga bilder av härliga barn(barn).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Håller med om att det blir enklare att välja mellan programmen om de presenteras så här.

      Radera
  6. Vilket härligt inlägg. Hela Sverige bakar, gillar jag. Det är väl för att jag önskar mig orka och ha tid att baka så.
    /P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakning gillar jag med. Det är lite si och så med matlagning.

      Radera
  7. Absolut helt underbart, du är en fena på att få ihop det! En blir så glad och så tänker jag på att du uppskattar din rikedom och delar med oss :-)
    Stor kram idag vill jag ge dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har så många kul minnen tillsammans med barnbarnen och hoppas på många fler.

      Radera
  8. Åh, vilket härligt teveprogram! Misstänker att den snickaren inte är det minsta lilla arg eller vresig ;-)

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, han är alltid på gott humör och har en härlig humor.

      Radera
  9. Hihi sååå sött 💗 ....

    SvaraRadera
  10. Alla dina barnbarn är duktiga !!
    :-)Om jag får in mycket så delar vi på det Du och jag :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt inlägg! Du är verkligen fyndig och den tv-tablån går inte av för hackor. Din barnbarn skulle säkert göra succé i programmen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig TV-meny! Så fina bilder på dina barnbarn när de är på G. Bilden på den senaste lilla pralinen gjorde så tårarna kom.
    Kram!

    SvaraRadera