söndag 2 april 2017

Typiskt!


Precis när jag håller på att somna kommer jag på allt jag borde ha gjort.

Det känns lite retligt måste jag erkänna. Men det är ju en dag i morgon också. Aldrig i livet att jag skulle stiga upp igen och gå och göra det jag hade glömt tidigare. Världen går inte under ifall jag blir lite sen med något av mina göromål. Ibland kan det faktiskt vara en fördel. Då hinner jag tänka igenom riktigt noga om jag verkligen behöver göra den där grejen, eller jag kan stoppa in den i facket för "sånt som ska göras när jag får lust".

14 kommentarer:

  1. Haha ... visst är det typiskt! Jag vaknade vid två i natt och kom på att jag glömt stänga dörren till "Överhuset"... men då det inte var någon fara för frost så fick det vara :)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför kommer man inte på sådana saker tidigare på kvällen?

      Radera
  2. Ja, det där känner man igen! Hopplöst när man kommer på något man glömt att göra.....
    Kram och trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Den där typen av "alarm"klocka har jag också. Tur att man kan stänga av den utan att stiga upp igen. Och mitt i allt så är det inte så viktigt ens att göra det som man glömde bort att göra.
    Ha en fin söndag!
    Här skiner solen och det är underbart vårligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alarmklocka var en bra benämning på fenomenet, och du har rätt...kom man inte ihåg det tidigare så kan det inte vara så viktigt.

      Radera
  4. Det är så typiskt. Att komma på något som man borde, ska göra eller komma på något som man under dagen inte kommit ihåg.
    Ha en bra söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att kunna strunta i det.

      Radera
  5. Själv kom jag inte ihåg var jag var när jag vaknade i morse. 1,5 veckas semester räckte tydligen för att tro att jag emigrerat ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Om man ska störta upp eller inte är ju lite beroende på vad det är man glömt. Glömt att låsa, glömt släcka ljusen, glömt stänga av spisen - det är ingen höjdare att göra det först morgonen efter. ;)
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Där har du en poäng. Men det har aldrig hänt mig att det varit så drastiska saker jag glömt.

      Radera
  7. Ibland kommer jag på idéer om blogginlägg, t.ex en fråga jag vill kasta ut, eller något jag tror kan vara intressant att läsa om. Tror alltid jag ska komma ihåg det i morgon. Inte tusan gör jag det... Men, som du skriver, världen går ju inte under för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske hade varit bra med papper och penna vid sängen för bra idéer.

      Radera