måndag 20 februari 2012

Ta mig till havet


Ja, inte katten åker jag till Ängelholms badhus för att bada. Det planeras bygge av ett nytt badhus men det har blivit försenat av olika anledningar, så det här gamla (som är från 1969) används fortfarande. Antalet badgäster har sjunkit katastrofalt. Är det någon som är förvånad? Inte nog med att hopptornet är stängt och golvet i lilla bassängen är dåligt, det har kommit en hel ny sorts besökare: 

FLADDERMÖSS!!!!!!!!

Det är väl anledning nog att stänga badhuset kan jag tycka. Det är inte bara så att de här äckliga gynnarna ligger och vilar mellan fönstren, de flyger runt i badhuset och har t.o.m. testat att simma i lilla bassängen. Borde inte Hälsovårdnämnden koppplas in på ett sånt ärende? Visserligen är fladdermöss fridlysta, men det får väl ändå vara nån måtta? För det kan väl inte vara så att de styrande i Ängelholm vill konkurera med Helsingborgs kommun? Men där har de löst det mycket smidigare. Fladdermössen är på Tropikariet och badgästerna på Badhuset, Jag tycker att de modiga som fortfarande besöker Ängelholms badhus borde få ersättning för att de vågar sig dit. 

14 kommentarer:

  1. Jag tillhör inte de som gillar badhus.
    Fy katten för att beblanda mig med en massa folk på liten yta+att simma i vatten med klor i

    SvaraRadera
  2. Jag badar hellre i havet; gillar inte klordoften.

    SvaraRadera
  3. det där låter som en skräckhistoria, menar du att allt det där är sant, vad är i så fall Ängelholm för en kommun????
    kramar

    SvaraRadera
  4. Det stod att läsa i vår lokala tidning, med bild på de här odjuren också.

    SvaraRadera
  5. Dit hade inte jag åkt för att bada.Uch en sån massa smitta där måste vara.Cassandra frossade i gamla saker.Jag tyckte att det var kul att sakerna kom till användning. Natti!

    SvaraRadera
  6. Hoppsann, ja inte er det bland de vanligaste djuren som badar vad jag har hört...
    Tack för din trevliga kommentar på min blogg. Ja, först köper jag de i afferen för att njuta av de inne och när de blommat över. Då åker de ut i trädgården, så kan jag njuta av de en gång till ifall de blommar om till nästa år. Ja det är bara att invänta de som redan finns där ute i "HAGEN".

    SvaraRadera
  7. Yvonne: Förstår inte att någon vill gå dit och bada.

    Trädgård/Hage: Kul idé att först ha dem inne. Det ska jag testa.

    SvaraRadera
  8. Vad spännande. Jag tycker att fladdermöss är mysiga djur. Men jag kan hålla med om att de absolut inte passar på badhuset. Är också förvånad över att dom själva tycker det.
    I somras såg jag en helt annan sida av Ängelholm. Det var en utställning med olika trädgårdar. Det har jag ju massor med bilder ifrån. Kan jag skriva om någon gång.
    Tycker du jag syr för mycket? Ja, visst gör jag det. Det är mina och en väninnans barnbarn som får det sydda.

    SvaraRadera
  9. Fy så otäckt med fladdermöss i ett badhus. Det kan inte vara bra för det måste bli en del avföring från dem.....usch...förstår att antalet besökare minskar. Det måste väl kunna gå att flytta fladdermössen till ett bättre ställe, eftersom de är fridlysta.

    SvaraRadera
  10. Exotiskt Ja det kan man säga. jag skulle inte gå dit kan tänka mig att det blir en del föroreningar. Spännande och höra vad kommunen gör med dom för det kan väl ändå inte var så att människan i det fallet ska flytta på sig?
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  11. Lavendia: Du är modig du. Jag är livrädd för fladdermöss och möss och råttor över huvud taget. Det är väldigt fint i Ängelholm för övrigt, men detta blir ju ett stort minus. Eftersom jag själv syr mycket, tycker jag det är så kul att se vad andra gör. Det är speciellt kul att sy till barnbarnen.

    Raija och Lisbeth: Stod i tidningen idag igen att de förorenade inte mer än människor. Det är tydligen inte så lätt att bli av med dem, men de menade på att de var inte farliga för människorna. Men man skulle inte ta i dem utan handskar. Så nu räcker det inte bara med baddräkt när man vill bada där....det fodras även badvantar.

    SvaraRadera
  12. Uäck. Äckligt. Gå inte dit. Dubbeläckligt.

    SvaraRadera
  13. Nej jag håller mig långt därifrån.

    SvaraRadera
  14. Låter ju superäckligt!
    Vi har fladdermöss ibland uppe i vår stora lada och dom skiter MASSOR!!

    Tvi...
    Och bits som fasen gör dom om man försöker ta dom. Badhandskar...jajajaja...hahahaha!!!

    Kram på dej!
    Moj

    SvaraRadera