tisdag 7 februari 2012

Steg för steg


Idag "stegade" jag en ny runda. Jag har bestämt mig för att göra ett slags stegrundelexikon, där jag kan kolla upp hur lång varje runda är. Visst låter jag energisk! Än så länge har jag inte hunnit få med så många olika promenadvägar, men det kommer med tiden. Solen sken i förmiddags och det såg så inbjudande ut, så jag gick iväg mot Makadammen. Där uppifrån har man en milsvid utsikt. Eftersom det var helt klart väder idag, kunde jag se ända till Kullaberg. Det är ca 4 mil dit. På fotot skymtas en höjd i vänstra hörnet...det är Kullaberg.

Tyvärr måste jag nog erkänna att jag är inte lika flitig när det gäller promenerandet längre. Det är inte alls lika kul att gå ensam, men eftersom Göran fortfarande har besvär med sitt knä, har jag inget annat val. Visserligen finns det andra här runt ikring som är ute och motionerar, men jag är inte så intresserad av det. Ofta möter jag stora gäng med pensionärer som stavgår i skogen. De pratar och skrattar och det verkar väldigt livat. Jag föredrar dock att gå med en person som jag kan vara tyst tillsammans med utan att det blir pinsamt. Prata kan jag göra hemma. I skogen vill jag njuta av tystnaden. Men det är klart..alla är vi olika.

Jag har fortfarande inte lyckats komma upp i några 10 000 steg om dan. Kanske klarar jag aldrig av det, men det vet jag ju inte förrän jag har försökt. Jag har ändå startat min Luxemburgpromenad och just nu jäktar jag förbi Barsebäck. Öresundsbron nästa!

21 kommentarer:

  1. Spara på energin, i alla fall tills det blir barmark och varmare.
    Men erkännas ska, att jag har blivit lite mer energisk pga att dagarna ger oss lite mer ljus

    mvh

    SvaraRadera
  2. Solen har en förmåga att dra mig ut. Dessutom får jag mycket mer energi efter en promenad än om jag är inomhus hela dan.

    SvaraRadera
  3. jag går också dagliga promenader och rör mig härhemma också så igår kom jag upp i drygt 16 000 steg
    kramar

    SvaraRadera
  4. Ja jag blev glad ...Ja ett sånt fint kort värmer ♥ .Kram!

    SvaraRadera
  5. Ansepanse: Oj, det kommer att dröja innan jag är uppe i det...om nånsin.

    Yvonne: Din väninna gör jättefina kort.

    SvaraRadera
  6. maargareta wårenius7 februari 2012 kl. 18:36

    Varje halvtimme du är ute är värdefull. Du får t ex D-vitamin som är så viktig just för kvinnor!

    så fortsätt!!

    margareta

    SvaraRadera
  7. Flitig du är som fortsätter med promenaderna. Håller med dig om att tysnaden är underbar och jag går gärna med mina hundar, för de säger inte så mycket eller min granne, för vi kan vara tysta tillsammans.

    SvaraRadera
  8. Margareta: Idag var det verkligen skönt väder.

    Raija: Det är bra med hundar, för då MÅSTE man gå ut.

    SvaraRadera
  9. Tvivelaktigt om politikerna har några hjärnor.

    SvaraRadera
  10. Heja, heja du är sååå duktig! Men håll i hatten när du går över Ölandsbron.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  11. Ölandsbron...var fick jag det ifrån...??? Nej, nej fel håll! Lyssna INTE på mig! då hamnar du helt fel...hi,hi.
    Säkrast om du tar Öresundsbron! Annars lär dottern sitta i Luxenburg och undra var mamma tagit vägen.

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Jag tror det är säkrast att jag går in på Eniro och skriver ut en vägbeskrivning så jag inte går fel.

    SvaraRadera
  13. 10.000 steg är väldigt mycket på en dag. Jag kollade med stegräknare för några år sedan men hade svårt att nå dit, ändå var jag rätt rörlig på jobbet på den tiden.

    Smart att mäta ut vissa sträckor så vet Du sen.

    SvaraRadera
  14. Lite roligare om man har ett mål som man går emot. Att bara räkna steg kan nog bli ganska trist.

    SvaraRadera
  15. Vilket roligt mål du har satt upp! Du får ta dig en paus i Nyhavn när du kommit till köpenhamn ;-).

    SvaraRadera
  16. Du är duktig som promenerar. Det är rätt trist att gå själv, men jag känner också precis som du att det är bättre än att gå med en massa andra. Skönt att gå med sina egna tankar.

    SvaraRadera
  17. Men hur ska det gå? Det är ju en bit till målet och om du inte pinnar på kanske dom hinner komma till dig istället. Vad förvånad dom ska bli om du springer omkring i Danmark och räknar steg då
    Sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera
  18. Jag tycker att stegrundelexikon är en bra ide. Blir liksom lite roligare då. Heja på. Kram

    SvaraRadera
  19. Pernilla: Då ska jag definitivt besöka den där glassbutiken vi var på.

    Lavendia: Jag vill koppla av när jaggår, och inte tvingas vara social.

    Lisbeth: Haha! De kommer upp till Sverige till påsk, men Ina lovade att plocka upp mig om vi möttes på vägen.

    Annika: Jag har full koll på alla förberedelser nu...ska bara ha koll på mig själv också.

    SvaraRadera
  20. Bra jobbat, eller stegat rättare sagt... :)

    SvaraRadera
  21. Ingen fara Gunnel jag har inte heller lyckats komma upp i 10.000 steg..Jag undrar lite vilka som, lyckats med det för som jag ser det så måste man promenera en hel dag för att lyckas och vilka har tid med det varje dag..Kram NL

    SvaraRadera