onsdag 15 februari 2012

När Lillan kom till jorden....



....det var 10 över 6 i morse. Idag föddes Inas och KG:s lilla flicka i Luxemburg, så nu är jag dubbelmormor. Tösabiten var 49 cm lång och vägde 3100 g.

I Stockholm finns en familj som hela tiden följt i Inas fotspår, som jag skrivit om tidigare. Även denna gången blev Katarina först. Det ska bli spännande att följa den här lilla flickan nu. En sån tur att det finns Skype. Då kan jag få se henne lite då och då och det känns inte som att hon är 100 mil bort. Undras om hon kommer att likna sin mamma till sättet. I så fall blir det en bestämd liten dam. Hon började med att sätta sig på tvären redan innan hon föddes, så enda alternativet var kejsarsnitt. Det var planerat till i morgon förmiddag.  Men vid 3-tiden i natt började Katarina få värkar. Det bara tilltog, så det var inget annat att göra än bege sig till lasarettet. Idag är det tack och lov nästan ett rutiningrepp, men det känns ändå skönt nu efteråt när man vet att allt gick bra och att både mamma och barn mår bra. Nu längtar jag bara efter att få träffa henne i verkligheten och få gosa med henne.

KG skickade en del bilder till min mobil och nu har jag fört över dem på datorn så jag kan sitta och titta på henne i kväll. Jag ljuger inte när jag säger att hon är Luxemburgs sötaste bebis.

14 kommentarer:

  1. GRATTIS till dubbelmormor :)
    inte bara Luxemburgs sötaste bebis, universums sötaste bebis är det ju, eller hur
    kramar

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till er alla

    SvaraRadera
  3. Grattis mormor!!!Det stämmer att jag har bra med plats i mitt hjärta.Och tycker om att umgås med vänner.. Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Grattis. Visst är det bra med Skype! Vi har en liten familj som bor i Dublin. På detta sättet kan man se de små liven flera gånger i veckan.
    Må väl och ha det bra.

    SvaraRadera
  5. Ansepanse: Du har så rätt.

    Zoega: Tack!

    Yvonne: Det märks.

    Monica: Det känns som man ser dem lite på riktigt då.

    SvaraRadera
  6. Grattis söta du...dubbelmormor är ingen dålig titel minsann...
    men ack, ack va långt borta och du som vill snusa på den lilla skatten...
    skype är bra...
    har också sådan kontakt med min gopalt nere i Timrå...
    han brukar sitta i pappas knä å dregla över tangenterna... =D
    sötnosen sex månader precis idag....
    suck va jag längtar, men i nästa vecka ska han komma hit en sväng, då ska jag pussa på skatten min...

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  7. Man känner sig lite mer delaktig med Skype än som att bara kolla på foton.

    SvaraRadera
  8. Grattis och skönt att allt gick bra. Tur att skype finns, för annars känns avståndet väldigt långt.

    SvaraRadera
  9. Ja, datorn är bra till mycket

    SvaraRadera
  10. Grattis mormor En till krydda i livet
    kram

    SvaraRadera
  11. Grattis! Vad roligt att vara släkt med sötaste babyn i Luxenburg. Och jag tror dig!
    Nu får du knata på med stegräknaren så att du snart få se underverket. Igår var det rätt blåsigt på bron eller hur?

    SvaraRadera
  12. Tack för att du tänker på mej idag! Kram!

    SvaraRadera
  13. Stort grattis till det nya skottet på familjeträdet! Bestämda damer behövs det fler av i världen så hoppas hon blir så :-)
    Kram på dig dubbelmormor :-)

    SvaraRadera
  14. Lisbeth: Ja barnbarn sätter verkligen krydda på livet.

    Lavendia: Jag få lägga på ett kol nu så jag kommer fram nån gång.

    Marianne: Jag tror nog hon kommer att ha väldigt bestämda åsikter. En bestämd mamma och en Pantertant till mormor.

    SvaraRadera