torsdag 9 februari 2012

Mår inte riktigt bra


Nu pratar jag inte om mig själv, utan om min stegräknare. Jag märkte redan igår att det inte stod rätt till. Naturligtvis måste jag tjuvkika lite då och då för att se hur många steg jag tagit. Flera gånger hade den stängt av sig själv. Så retligt! Det blev till att uppskatta på måfå hur flitig jag varit. I morse var det lögn att få igång den. Batteriet hade lagt av för gott, och jag hade inte varit så förutseende så jag hade ett nytt batteri som låg och väntade. När jag kollade utetempen och sen tittade ut genom fönstret och såg hur det blåste och småsnöade, så var jag inte allt för besviken. Det var en helt perfekt dag för batteristrejk. I morgon ska jag ge mig iväg och inhandla ett nytt, och sen blir det väl för mig som för skidskyttarna när de bommat....en extra straffrunda.

22 kommentarer:

  1. Du har väl använt den alldeles för flitigt!!

    Har besvarat din kommentar med info om vad datakursen går ut på. Det blir väl som vanligt en lekskola när AF anordnar kurser

    mvh

    SvaraRadera
  2. OK, du har inte använt stegräknaren speciellt mycket då

    SvaraRadera
  3. Du vet väl att det inte finns något dåligt väder? Bara dåliga kläder ;)

    SvaraRadera
  4. :D jag har haft många olika slags stegräknare, nu har jag Omron, den är riktigt bra, man ställer in klockan på den och då nollställer den själv stegen kl 24, och så står den på standby så att man måste trycka på en knapp för att få se steglängden, jag har köpt den på apoteket
    kramar

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där. Även om det nu var ett tag sen jag använde min. Så jag har nog inte heller nåt batteri. Kram.

    SvaraRadera
  6. Excel är inget jag använder. Brukar använda microsoft word

    SvaraRadera
  7. Maria: Så sa jag alltid till barnen på Fritids också. Jag stannade inne bara för att vara solidarisk mot stegräknaren.

    Ansepanse: Ska se vad jag hittar för modell i morgon.

    Annika: Ibland är det en bra ursäkt.

    SvaraRadera
  8. Har aldrig ägt en stegräknare...
    är jag konstig ????
    Jag som tar så korta steg med mina taxben kanske borde han en sådan när jag pinnar på.
    Vore kul att se hur många steg det blir på en dag...
    inte många framför datorn iallafall...och inte i soffan ???

    Tjingelingen..

    SvaraRadera
  9. Har man inget annat för sig kan man ju sprattla sig trött. Huvudsaken räknaren tickar iväg.

    SvaraRadera
  10. Men muskler har du, om det är et självporträtt där ovan? :)

    SvaraRadera
  11. Du som har en sån läcker rosa utstyrsel...behöver troligen inte göra en staffrunda i morgon.
    Må väl och var rädd om dig!
    Kram & vink från mig.

    SvaraRadera
  12. Hmmm... det verkar som om det blir två straffrunder en för glömskan..Du... idag har jag mått betydligt bättre.. Nattikram!

    SvaraRadera
  13. 4U2: Det är jag när jag tränar situps.

    Monica och Yvonne: Tills ni kommer överens om jag ska göra en straffrunda eller inte, så lägger jag mig i soffan och kollar på TV.

    SvaraRadera
  14. Batteristrejk var ett bra ord.
    Angående "datadesignen" - ibland blir det så för mig också. Det bara blir.

    SvaraRadera
  15. Hoppla då hur går det då med resan som du startat. Blir det en uppskattning eller tar den några dagar extra
    Ha en skön dag
    Kram

    SvaraRadera
  16. hejsan Gunnel !

    Jag har gått sönder sju stycken, nu sist fick jag en av ena väninnan.Jo den funkar, men oj så stressad jag bli av den.Skriva upp dag för dag hur många steg jag gått bara för att tillmötesgå min sjuksköterska på Hälsoenheten. Nu sa jag vi kan väl göra ett uppehåll på ett halvår, jag är med i Smörblommeprojektet.Om att gå ner några kilon tills de blommar. Just nu minns jag inte vem det var,men Du kanske vet.

    Jag gillar att ut och gå utan tvång, vill bestämma själv min vardag, så pass gammal nu så jag har rätt att säga ifrån.

    Trevlig Fredag !
    Kram Mi

    SvaraRadera
  17. Lykke til med stegräknaren! Jeg er såpass barnslig at jeg kjøpte Nintendos "Walk With Me" og konkurerte med gubben. :-)

    Ha en riktig fin helg!

    SvaraRadera
  18. Jag prövade också stegräknare. Det är ett par år sedan. Jag tyckte inte det stämde alls fastän jag mätt steglängden och ställt in den. Efter ett tag så räknade jag själv stegen när jag gick på promenad med Paxi och kollade sen stegräknaren. Det stämde inte alls så stegräknaren hamna i en låda och prövade ännu en. Det blev inte bättre så nu är de båda kastade och jag kommer inte mer att prova.
    Idag har vi lite bättre väder,lite sol och - 3 grader,men i morse var det - 7. Ha det bra.Kram/Anita

    SvaraRadera
  19. Lavendia: Det blir överraskningar varje gång man testar nåt nytt.

    LIsbeth: Jag får väl vara så pass ärlig att jag tar några dagar till på mig.

    Mi: Jag tar det mest som en kul grej, nu när Göran inte kan gå med på promenaderna. Men jag måste säga att jag blir faktiskt sporrad av att ha ett fantasimål.

    Ingunn: Hur gick det?

    Anita: Jag köpte en ny idag, och nu ska den ställas in. Ojojoj.

    SvaraRadera
  20. Så typiskt med batteriet...du får köpa flera stycken så du är garderad. Tills dess så får du räkna stegen på fingrarna ;D. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  21. Ja, vad bra. Då behöver jag bara gå 10 steg.

    SvaraRadera