torsdag 2 februari 2012

Idag var det nära att det sa "klick"


Jag fick ett mail där jag erbjöds en resa till Kanarieöarna, och jag måste säga att det var väldigt frestande att klicka. När det som idag varit åtskilliga minusgrader längtar man mer och mer efter värmen. Sommar, sol och semester är något som hägrar för de flesta, tror jag. T.o.m. internerna vill ha semester. En kvinna på en anstalt i Ystad hade klagat på att hon inte fått varken semester eller semesterersättning på två år. Jag tror hon har missuppfattat varför hon är där. Det kan knappast vara så att man ska leva precis som vanligt om man är intagen på ett fängelse.

16 kommentarer:

  1. Jag tycker inte fångarna ska klaga, de har det bra mycket bättre än dagens åldringar.

    Till nästa vinter ska jag ha fixat ett ide, och det måste finnas tillgång till kaffebryggare, en bokhylla med läsvärda böcker och man måste kunna använda datorn. Vill du göra sällskap?

    SvaraRadera
  2. Låter som en perfekt lya. Jag kommer gärna.

    SvaraRadera
  3. Vänta på mig jag vill också följa med...
    ska bara leta reda på bikinin...

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag ska säga till flygkaptenen att han lugnar sig ett tag.

    SvaraRadera
  5. Hejsan Gunnel !

    Ja här är det kallt kan jag lova,mitt på dagen var det rätt skönt, men ingen långpromis än på ett tag.Dels måste flunsan ge med sig.Så det blir bara utfodring till katterna.


    Kram Mi

    SvaraRadera
  6. Jag har också dragit ner på promenerandet. Får ta igen det sen när det blir mänskligare väder.

    SvaraRadera
  7. Hon har nog missat att hon har semmester på annan ort (som man brukar säga) ..Ja man kan undra hur mycket man tål.Jag hade så ont i örat igår att jag tog en bit vitlök och stoppa de i Och det hjälpte! Natti!

    SvaraRadera
  8. Ja, det är nästan så man längtar långt bort till varmare breddgrader med den här kylan som är nu. Fin bild du hittat.

    Mycket ska man läsa och det är nästan så ögonen trillar ur huvudet. Hon har ju semester för fullt, för vad jag förstått så blir de serverade bra mat flera gånger om dagen och får vila i lugn och ro i egna rum. Hon har aldrig en vardag med stress att hinna med vardagsbestyren, för ett litet rum går nog fort att städa. Inte behöver hon planera matinköp och bära hem tunga kassar heller.

    SvaraRadera
  9. Ja, vissa mail är nog bäst att vara försiktiga med och inte klicka på länkar i dem, även om det kan vara frestande...
    om det verkligen var en gratis resa till varmare länder...vore ju en annan sak :-)

    Kul detta med att en kvinna på en anstalt klagat på att inte fått semester eller semesterersättning :-D
    ja, hon har nog missuppfattat varför hon är där...
    och å andra sidan så jobbar hon ju inte...utan får se det som en lite annorlunda semester :-D
    kram

    SvaraRadera
  10. Yvonne: Vitlök är nog bra mot allt.

    Raija: Från det man läser i tidningarna så har de intagna det väldigt bekvämt.

    Inger: Det är verkligen ett annorlunda ställe att ha semester på.

    SvaraRadera
  11. Det är alltid tungt att missta någon,kanske är det de praktiska sakerna som gör att man skjuter upp sorgearbetet.. Jag har vait hos läkaren idag. hon sa att det var inte konstigt att det tog tid att bli av med det onda ,med tanke på mina tätta infektioner och nu att mor gick bort gör ju att energi inte blir som den ska..mitt imunförsvar är dåligt.. Tänk om man hade kunnat köpa "brandvägg" till kroppen så som man gör till dator.Borde kanse uppfinna något sådant! Kram!

    SvaraRadera
  12. Ja nog har kvinnan i fängelset missuppfattat en hel del. Jag personligen tyckte det hördes rent " galled".Just nu har vi - 14 grader. Det är jättekallt om näsan när man går med hunden. Ändå föredrar jag att det är kallt än det evinnerliga regnande. På onsdag och en vecka framåt ska jag passa mitt barnbarns hund också. Hon och lille Elias och några till åker till Gran Canaria. Jag ville inte åka med. Jag har varit där tre gånger och tyvärr är jag flygrädd.Så jag stannar hellre i kylan.Ha det bra. Kram/Anita

    SvaraRadera
  13. Gran Canaria låter inte dumt. Det är evigheter sen jag var där.

    SvaraRadera
  14. hon har nog missat själva poängen med varför hon sitter där
    kramar

    SvaraRadera