fredag 17 februari 2012

Fredag = städdag



Vem har hittat på en så korkad idé? Är det förbjudet att städa nån annan dag i veckan, kanske? Städningen blir betydligt bättre och framför allt roligare om man gör det när man känner för det och inte för att man är tvingad till det. Visst är det kul att ha upprymt och klart till helgen, men det går ju att fixa det vilken dag som helst. Vi går knappast runt med ytterskorna på inomhus, så det kan inte hinna bli så "möget" på några dagar.  Jag har en bricka där det står: Jag utför inget hushållsarbete på de dagar som slutar på G. Tyvärr är det lite svårt att följa den uppmaningen, men jag önskar jag kunde säga som damen på servetten: Min idé om städning är att svepa över rummet med en blick.

21 kommentarer:

  1. Nej, städa är verkligen inte kul. Vilken bokstav det än börjar eller slutar på. Blir något roligare om man har någon att städa ihop med. Och sedan ta en njutbar kopp kaffe ihop med.

    SvaraRadera
  2. Flickor, jag älskar att städa. Så gör en notering i min blogg om ni vill att jag ska hjälpa er!!

    Blä, skittrist men nödvändigt att städa. Men det är inget jag ödslar mycket energi på

    SvaraRadera
  3. Lavendia: Jag brukar städa till musik. Det blir inte roligare, men jag tänker inte hela tiden på hur trist det är.

    Zoega: Du kan själv bestämma vilken dag du vill städa här.

    SvaraRadera
  4. Jag är på väg. Sätt lite far med att baka en kaka och mal bönorna till kaffet

    SvaraRadera
  5. Var blir du av? Kaffet blir kallt!

    SvaraRadera
  6. här hos oss håller vi inte så hårt i vilken dag vi städar och helst skulle jag göra som damen på bilden :D
    Sv: innan mobilerna handlade man nog lite på måfå men så blev det ju fel ibland också
    kramar och en fin fredag till dig

    SvaraRadera
  7. Det är härligt när hela huset skiner. Synd bara att det inte gör det av sig själv.

    SvaraRadera
  8. Mitt minne är kort. Lessen att jag glömde bort dig.
    Vi får ses en annan gång, eller hur?

    SvaraRadera
  9. Jag har mitt besök kvar hos frissan. Lite till ska det få växa. Visst är det skönt med tystnad. Ju äldre jag blir ju mer uppskattar jag den. jag städar när jag har lust och det är inte ofta. Tur att det är tillåtet nu för tiden
    Ha en fin fredagskväll
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hejsan,,kul att se ett nytt namn,,du får mer än gärna kika in fler gånger,,jag lägger alltid ut dagens namn i min blogg,,tänkte sluta med det för något år sen,,men icke då fick jag på nöten av mina bloggvänner..Haé Kram.

    SvaraRadera
  11. Lisbeth: Det finns inget värre än påtvingade måsten. Skönt att man själv kan välja vad som är viktigt.

    Hebbe: Helt perfekt att bara kolla din blogg för att få veta vem som har namnsdag. Sparar in lite tid för en stressad pensionär.

    SvaraRadera
  12. Fy, håller med om att det är en fullständigt korkad idé att fredagar är städdagar.

    Min mamma var en sån som städade varje fredag. När jag flyttade hemifrån, bestämde jag att aldrig städa på en fredag och jag höll nog det i 10 år.

    Så jag har städat när det behövs oavsett dag sen dess. Och det är mycket lättare att göra det när man känner för det och då gärna med musik, så man kan sjunga med.

    SvaraRadera
  13. Min mor hade alltid också fredagen som städdag. Kanske därför jag vägrar att ha det så.

    SvaraRadera
  14. Jag skulle bli tokig om jag MÅSTE följa såna dumheter,nä här städas det när rätta feelingen infinner sig,tsss!
    Ha en skön småstökig fredagkväll
    Kram

    SvaraRadera
  15. Fredagar borde vara vikta för mys och inte för städning. Undrar vem som kom på att just fredag skulle vara städdag?

    SvaraRadera
  16. Marianne: Det är ju just då när man känner för att städa som man ska städa. Om den sen inte infinner sig en vecka får man väl bara vänta.

    Inga: Ja, det är väl därför det heter fredagsmys?

    SvaraRadera
  17. Nu återgår till rutinerna.Jag har gjort lite nytta idag.Natti

    SvaraRadera
  18. Våra fredagar ägnas god mat och mys med barnen.
    Torsdagarna är dock inte lika roliga. Då kan det hända att här städas en hel del, om inte undertäckade är sjuk då...

    SvaraRadera
  19. Kul att du tittade in. Fredagen är början av helgen och då är det roligare att göra mysiga saker. Dit räknar jag inte städning.

    SvaraRadera
  20. Håller med dig, varför "måste" man städa en viss dag !? Här städas det om/när det behövs ;-).
    Kram

    SvaraRadera