fredag 9 november 2018

Plötsligt


Vi har varje dag tittat på vår blivande gräsmatta. Fastän vi lade bärnät över så kom en del pilfinkar och hoppade runt där. Jag tror inte att gräsfröna var så delikata, för de slutade upp med det ganska snabbt. Vecka efter vecka gick och det märktes ingen skillnad, men så en dag....

PLÖTSLIGT HÄNDE DET!


Det skymtade lite grönt här och där. Nu har gräset satt fart att växa rejält och det är nästan helt grönt på den stora ovalen som det tidigare växte ogräs på. Till våren ska vi förhoppningsvis ha en hel grön gräsmatta bestående enbart av gräs.

Efter senaste tidens positiva händelser hoppades jag att det skulle fortsätta i samma stil. Jag fick rådet att köpa en lott, och det gjorde jag...en dubbeltriss t.o.m. Tyvärr var det ingen vinst på den, och det brukar det inte vara på de lotter jag skrapar, så det var inget ovanligt. Sen kom jag på varför det var en nitlott. Jag hade ju bara köpt EN lott. Det magiska talet var tre. I morgon ska jag åka iväg och köpa två lotter till.......och då....

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!



16 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till! Jag ska hålla tummarna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till med lotterna!
    Ha en bra helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Efter gediget arbete får du lön för mödan. Snyggt jobbat och nu håller jag tummarna för att den tredje lotten ger storvinsten och att du får bada i guldpengar precis som Joakim von Anka! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas med på ett guldbad.

      Radera
  4. Jag noterade samma effekt på våra nysådda plättar och trodde att fåglarna ätit upp alla men icke sa nicke. Hoppas det blir en härlig storvinst i dag :D

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt spänd på resultatet.

      Radera
  5. Den som väntar på något gott, du vet. Det blir en förträfflig gräsmatta nästa år.
    Tre lotter, blir vinst, men inte två eller en? Märkligt, men så kan det kanske vara. Vi köper nästan aldrig lotter, men brukar vinna ibland då vi sänder in kryss och häromdagen kom det två lotter och vinst var det på en. Bara 30:- men jag blev så glad i alla fall.
    Lycka till med dina lotter.
    Trevlig fredag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag brukar inte ha tur i lotteri, men någon gång kanske det händer.

      Radera
  6. Lycka till med lotterna!
    Det blir säkert en fin gräsmatta där till våren!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det ska bli skönt att slippa ogräset.

      Radera
  7. Vad är bättre än grönt gräs på tillväxt - som sagt plötsligt så händer det och en får lön för mödan.
    Nu håller jag tummar för att du får full pott på Trissvinst vid köp av två lottar till.
    (ps. tillhör icke vinnare jag med, på lotter menar jag. ds)

    SvaraRadera