måndag 26 november 2018

Flera användningsområden

Det är bra när man kan använda sina saker till mer än vad det var tänkt till från början. Jag beställde ett bokställ av Göran för en del år sen som jag har haft stående på köksbänken. Min avsikt var att sätta kokboken där så jag lätt kunde kika på receptet när jag höll på med maten. Nu blev det mer så att jag ställde dit en bok som jag tyckte passade till de köksgardiner jag hade uppe just då. Det berodde till stor del på att jag ofta hittade så kul recept på nätet och det var så enkelt att ta "paddan" med ut i köket och ha liggande bredvid spisen.


I present fick jag en gång en skylt med en kul text på.


Den passade dessutom så bra i färg med mina turkosa köksgardiner. Då fick jag en ny idé om vad det där bokstället kunde användas till.


Jag fick ytterligare en skylt vid ett annat tillfälle.


Just den skylten gick väldigt bra ihop med mina gardiner med vinflaskor och kopparsaker.


Nu är det snart tid att hänga upp julgardinerna, men då tror jag nog att jag sätter fram kokboken med en massa julrecept och tips. 



18 kommentarer:

  1. Det var fina texter, särskillt den sista.
    Visst ska det bli mysigt att börja med advent och jul förberedelserna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att variera med olika skyltar och böcker lite efter säsong.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om när det inte alltid ser likadant ut här hemma.

      Radera
  3. Aha! Ombyte förnöjer!!
    Sv....Jag har kollat mina inställningar och de är OK.Andra har sett vad det står!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om att ändra på inredningen.

      Radera
  4. Fiffigt att variera skyltandet så det går ihop med färgerna i köket och i gardinerna. Piggt, fräscht och roligt samtidigt. Ha en fin måndag Gunnel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland behövs inte så stor förändring för att det ska pigga upp.

      Radera
  5. Oj, då räknas alla mina måltider som frukostar! :)
    Bokställ är användbara till mycket. Jag brukar också nyttja dem till skyltar eller någon fin liten tavla/bild. Och då och då t.o.m. till en bok! ;)
    Trevlig vecka 48! Julen närmar sig med stormsteg.
    Kram från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter också många frukostar per dag. Ja, nu är vi snart inne i december.

      Radera
  6. Ja, men visst ... så är det ju! Kul skyltar!
    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Smart att skylta efter gardinerna :) Roligt att matcha!
    Kram

    SvaraRadera
  8. En estet med färgsinne och sinne för inredning - en stylist som förenar det mer äldre med det mer nya!
    Applåd kära bloggvän :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gammalt och nytt passar ofta väldigt bra ihop.

      Radera
  9. Det är inte dåligt att ha matchande skyltar till gardinerna. Kokboken kommer säkert att passa alldeles utmärkt till julgardinerna.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att julkokboken är det bästa valet nu till jul.

      Radera