tisdag 6 november 2018

Jag är turförföljd


Det är nog det mest positiva man kan vara. Jag tror nästan inte det är sant. Jag har varit hos hjärtläkare, ögonläkare och fått gjort en ultraljudsundersökning på ganska kort tid och alla resultat har varit helt ok. Som grädde på moset så vann jag tre delmoment i Bosses tävling. Talet tre är tydligen magiskt.

Dessutom har jag turen att både känna och träffa nya människor som är väldigt hjälpsamma. När jag hade tid för ultraljudet erbjöd min snälla grannfru sig att följa med som sällskap. Det kändes skönt och ha någon att prata med för jag var ärligt talat en aning nervös. Vi kom fram i god tid och det var inga problem med att få en parkeringsplats. Problemet var bara att parkeringsautomaten var ur funktion. Det fanns en annan runt hörnet, stod det. Vilket hörn? Jag känner inte till den här staden så noga så jag blev helt ställd. Det stod en ung kille före mig och han hade en app på sin mobil så han kunde betala sin parkering ändå. Jag kände hur nervositeten steg och det märktes nog på mig, för den här killen erbjöd sig att hjälpa mig.

Det stod visserligen skrivet vart man kunde ringa och hur man skulle gå till väga, men just då var jag inte mottaglig för den informationen. Han läste lugnt och stilla upp siffrorna jag skulle slå in och sen kom vi då till registreringsnumret. Jag kunde inte komma på det!!!! Min hjärna hade lagt av totalt. -"Inga problem", sa han, "var står din bil?" Jag pekade ut den och han stegade dit och läste på skylten. Jag kom faktiskt ihåg mitt personnummer och det skulle också knappas in innan sms:et sändes iväg. Han uppmanade mig sen att inte glömma att skicka ett nytt sms innan jag åkte därifrån. Änglar finns....det är jag helt övertygad om.

18 kommentarer:

  1. Först stort GRATTIS till trippeln hos Bosse! Ibland har man riktigt flyt med allt och ibland är det åt andra hållet.
    Härligt när man får veta att allt är OK efter olika undersökningar och såå trevligt när man träffar positiva och hjälpsamma människor!
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns riktigt bra nu, och den där unge killen var på precis rätt plats på rätt tid.

      Radera
  2. Jag tror också att änglar finns. Måste vara underbart att du fått lugnande besked om de tre viktiga sakerna. Jag är likadan. I vissa lägen låser sig allt. Det är bara mitt personnummer jag är säker på - än så länge också kan jag mitt telefonnummer från när jag var liten. Det är mycket användbart - inte. :)
    Det är konstigt det där med flyt och oflyt när det gäller allt möjligt. En olycka kommer sällan ensam. Jag tycker inte att det är enbart ett gammalt rostigt uttryck. Har vi vunnit på en Skrap-Kryss brukar vi ha fyra rätt på lotto samma vecka. Men aldrig ringer Rickard Sjöberg. Tror du det är så enkelt att han har tappat eller glömt mitt senaste telefonnummer? :) 111134 var det då.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom på att jag minns också mitt gamla telefonnummer...och min farmors , när de bodde på bondgården i Kabusa för 60 år sen. Mitt minne är inte helt värdelöst....i motsats till Rickard Sjöbergs.

      Radera
  3. De allra, allra flesta människor är vänliga och hjälpsamma!
    Faktiskt!
    Tyvärr hör man oftast talas om de ovänliga och skurkaktiga. Och allt annat eländes elände. Det ger ju en skev bild av verkligheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt, för jag träffar sällan på riktigt otrevliga människor.

      Radera
  4. Det är fantastiskt med hjälpsamma människor.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir så glad när man träffar på den sortens människor.

      Radera
  5. Ett stort Grattis!Köp en lott medan turen håller i sig! Haha! Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Grattis till riktigt bra segrar! Bosses tävling i all är men undersökningarna var nästan strået vassare. Hade du inte tagit 1965 var det mitt alternativ. Nu återstår det bara att se hur det går ikväll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu kan jag koppla av helt från alla oroliga funderingar. Det blir spännande ikväll.

      Radera
  7. Det är det som känns så himla bra, när det finns yngre manliga änglar. Så rart av honom att hjälpa dig. Det finns hopp om framtiden!
    Du förtjänar att ha tur hur mycket som helst, skulle jag säga i min tur.
    Så gott som alltid är du positivt inställd och tar livet som inte alltid är så roligt, med en härlig galghumor.
    Grattis till allt positivt som du har fått vara med om.
    Synd nog har jag inte hunnit med Bosses tävling. Tänkte försöka men insåg att annat måste före. Men jag vet att han återkommer senare igen, för han kan säkert intet annat om jag har läst rätt mellan hans rader. :)
    Apropå tre, så grattar jag trefaldigt idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Man blir så glad när någon visar omtanke och hjälpsamhet. Det är värt så mycket. Bosses tävling sätter verkligen piff på november. Jag älskar att tävla och ser fram emot hans inlägg varje kväll.

      Radera
  8. Vad snällt av honom att hjälpa dig!!
    S...Idag blev det i vattengympa !
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen roligt att läsa. Gott att alt gick väl och unga manliga hjälpare är en ynnest! Nu är du själv en positiv varelse som sprider sånt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Tove! Mitt humör höjdes efter mötet med killen.

      Radera