tisdag 31 december 2013

Tipp, tapp, tipp, tapp, tyst det är i huset

Den visraden passar på pricken in på mitt hus idag. Under 10 dagar så har det varit full aktivitet här med barn och barnbarn. Så härligt! Jag gillar när det är lite liv och rörelse. Nu är det alldeles för lugnt och tyst....nästan spöklikt. Zoe dök upp förra lördagen och dagen efter kom Daniel. Tyvärr har inte vädret varit det bästa under julhelgen....ingen snö utan mestadels regn och blåst. Rasmus har agerat lekledare varje dag. Det såg lite kul ut på småkusinerna, för det verkade som om de tävlade om hans gunst. Ifall han satte sig på golvet eller i soffan så skulle båda två sitta vid sidan om honom och helst uppe på honom.



Killarna hann med lite bandyträning också, annars var det mest disco för hela slanten. Det har dansats hela julhelgen och vi har fått se prov på många olika dansstilar. Alla tre är väldigt musikintresserade och det duger inte med vilken musik som helst. Det ska var lite fart och fläkt över det hela.

Tidigt i söndags morse styrdes kosan mot Luxemburg för Zoés del och vid halv 4 i morse skjutsade vi ner Daniel till Kastrup för vidare färd mot Dallas via London. Kvar hos oss nu är bara Santos. Vilken enorm tur att Rasmus bor på nästan promenadavstånd. Han kommer hit ikväll med sina föräldrar för att fira nyårsafton. Eftersom jag stått för matlagningen under juluppehållet så har dotter och svärson lovat att fixa nyårsmiddagen. Det ser jag verkligen fram emot. Då kan Rasmus och jag roa oss med något annat.

Jag önskar alla mina bloggvänner ett 

GOTT NYTT ÅR!

21 kommentarer:

  1. Ja Ut med det gamla 2013,,In med det nya 2014..Hoppas att vi tillsammans gör detta nya året till ett av de bästa,,Haé Bra.Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag har tyckt lite synd om barnen här också, för det har bara varit blåst och regn varenda dag nästan. Vi hade snö några dagar i början av december och då var pulkabackarna fulla av lyckliga barn. Men så är det och vädret blir väl snart annorlunda.
    Jag förstår att det är tyst nu när de långväga barnen och barnbarnen åkt. Tur att du har Rasmus inom kramavstånd.
    Ha en riktigt fin nyårsafton och ett Gott Nytt År!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramavstånd var ett bra ord. Jag kan väl inte påstå att jag är så sugen på att snön ska komma nu på det nya året. Jag vill ha vår.

      Radera
  3. Huset har varit fullt av liv och glam hos dig! Underbart!
    Förstår att det känns alltför lugnt och tyst just nu
    Tur att Rasmus finns nära

    Ha en fin nyårskväll och ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen tur att jag har Rasmus på så nära håll. Jag saknar de små barnbarnen enormt mycket.

      Radera
  4. Önskar dig också en fin nyårskväll och ett riktigt Gott Nytt År
    kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det går bra med Santos! Gott Nytt år! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är så lugn och snäll. Det är inte mycket jobb med honom.

      Radera
  6. Lika trist väder här också. Du har lärt dig många nya danssteg då 😉 Gott Nytt År 🎇

    SvaraRadera
  7. Haha! Jag kan gå på vilket disco som helst nu. Jag har lärt mig många dansstilar.

    SvaraRadera
  8. GOD FORTSÄTTNING på det nya året!!! Det kommer att bli fanstastiskt!! kram

    SvaraRadera
  9. God fortsättning på 2014!
    Vilka härlig barnbarn.
    Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma. Barnbarn är det bästa som finns.

      Radera
  10. vad trevligt att alla barnbarnen samlades hos dig under julen
    GOD FORTSÄTTNING på nya året nu
    kramar

    SvaraRadera
  11. Det är så roligt med ungarna, som hälsar på! Vi hade också några stycken här i och kring jul och vi roade oss kungligt. Nyårsafton var lugn och fin och firades på tre man hand/tass, det vill säga... det var jag, sambon och hunden *S*

    Härliga bilder!

    Önskar dej ett riktigt gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir liv och rörelse med småbarn i huset.

      Radera
  12. Underbara foton! Roligt att Rasmus är så snäll mot dem och vilken tur att du inte blir av med honom också! Jobbigt med de andra barnbarnen så långt borta. Jag tycker det räcker med att mina tre minsta bor i Mälarhöjden - drygt tre timmar med buss och tunnelbana härifrån och två och en halv med bil.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är så ser jag dem ofta på Skype, och då känns det inte som om de är så långt borta. Det är en fördel med att de inte hinner glömma bort mig även om det dröjer mellan gångerna vi träffas "på riktigt".

      Radera