söndag 15 december 2013

Adventsutmaning


3:dje advent


Jag är helt övertygad om att det finns änglar. Hemma hos mig bor det i varje fall en hel massa. Under årens lopp har jag köpt en del eller fått i present. De finns i alla storlekar och utseenden. Mesta tiden av året tillbringar de i dvala nere i källaren, men när det börjar dra sig mot jul, prasslar det till i lådorna. Nu har alla flaxat på plats och mitt hus är rena Himmelriket.


Den här lilla kvartetten håller uppsikt i köket.


I mitt datahörn flyger änglarna uppe under taket.


Jag har en gammal skänk som ger plats åt merparten av de vingförsedda. Det har visst smugit in en katt bland hermelinerna ser jag. En snögubbe!


Jag gillar gamla möbler och när jag fick möjlighet att överta en stor golvspegel från en gästgivaregård, tackade jag inte nej. Det är alltid bra att kunna se sig själv i helfigur, även om man ibland önskar att det var ett sånt spegelglas som visade en retuscherad bild. Det behövdes en del förbättringar på själva ramen, men för att dölja några hopplösa skavanker, limmade jag fast en änglabård på den.


Om en vecka kommer det hit tre stycken änglar och ska bo hos mig över julhelgen. Änglar finns!

Om ni vill se fler Adventsutmaningar, så gå in här.

28 kommentarer:

  1. jodå, änglar finns :) jag har också en del änglar men mina får stå framme hela året
    en fin tredje advent till dig
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också några stycken som aldrig packas ner.

      Radera
  2. Så många fina änglar du har. Jag samlar på änglar, har dem uppe hela året.
    Julhälsning från Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite trist när jag ska packa ner dem igen. Får kanske bli några fler som stannar framme efter jul.

      Radera
  3. Kära nån vad änglar!! De bästa kommer till dej snart!!!..................Det var rätt mysigt när vi kom hem igårkväll och ljusen var tända!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De bästa änglarna kommer helt klart nästa helg.

      Radera
  4. Klart att det finns änglar! Jag tror de fastnar på fotografier ibland också. Själv har jag en sådan bild, men den känns så pass privat att jag inte lägger den på bloggen - alla tänker ju och tycker ju inte lika som vi.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sägs ju att alla har en skyddsängel, och jag tror nog det stämmer många gånger.

      Radera
  5. Fina änglar. Fin spegeldekoration.
    Jag sparar på grisar. Har en ängelgris, den har vingar och flyger sitter i ett band.
    Förra året virkade jag änglar, men dom bor inte kvar hos mej.
    Kram och ha det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har några änglamönster men det har aldrig blivit mer än att jag läst beskrivningen. Kanske nån gång i framtiden.....

      Radera
  6. Många fina änglar. Jag letar just nu också efter en sådan där fin gren att hänga saker i, Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en ormhassel i trädgården, som jag måste tukta varje år, och då sparar jag alltid en del grenar som jag kan ha som dekoration under året. Du kunde klippt grenar här om du bott närmre.

      Radera
  7. Oj vilken änglaskara. Fint på den gamla skänken. Där passar dom. Den första ängeln, har den haft ängelska sjukan? Tur att den har vingar, för den ser inte ut att kunna använda benen.
    Snyggt med ormhasseln och änglarna. Då är du övervakad där du sitter vid datorn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Du är uppmärksam. Jag känner mig väldigt påpassad när jag sitter och bloggar.

      Radera
  8. Visst finns det Änglar! Överallt och där man minst anar sitter de och kurar. När man bäst behöver dem så kommer de. Det tror jag i alla fall. Men du har visst helgarderat dig med en egen änglakör:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så många fina änglar där fanns hos dig ...På skänken fick alla änglar en egen duk att stå på .. jättefint ..Jag gillar med änglar , men har dom framme alltid ! Synd stoppa ner i en mörk låda !!
    Ha det bäst .. vi hörs ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt. Änglar är inget som hör bara julen till. Jag får kanske fundera på att placera ut dem lite överallt i huset.

      Radera
  10. Änglar är vackra och rogivande. Vad läckert med grenen du hängt upp i taket och sedan hängd änglar i.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  11. Ormhasselgrenarna är perfekta som dekorationer.

    SvaraRadera
  12. Härligt med alla änglar i olika varianter!
    Och snart utökas skaran med tre till - vilken lycka!!

    SvaraRadera
  13. Den översta måste vara en trädgårdsängel. En sådan skulle jag behöva. Jag har två änglar inslagna i paket här. Julklappar till barnbarnstjejerna. Annars är det mest tomtenissar här.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det är en trädgårdsängel. Får väl se till våren hur pass hjälpsam hon är.

      Radera
  14. Så bra att någon övervakar dig. Så många fina änglar, jättesöta allihop.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Visst finns det änglar. Söta änglar har du plockat fram och snart kommer dom sötaste änglar man kan tänka sig:)

    SvaraRadera