onsdag 7 mars 2012

Pappersarbete



Idag har jag verkligen varit flitig. Det beror bara på att jag var så illa tvungen till det. Jag får massor av nyhetsbrev varje dag med tips och ideér om allt man kan göra och väldigt mycket mönster. Då tänker jag alltid att jag skriver ut det en annan dag. I dag bestämde jag mig för att det var "en annan dag". Jag hade laddat skrivaren med nya patroner och jag fyllde på papper med jämna mellanrum. Milda makter vad jag har skrivit ut mönster idag. Ett tag var jag rädd att jag skulle behöva komma dragande med brandsläckaren för det luktade varmt. Det var säkert bara skrivarens sätt att säga: NU RÄCKER DET! Jag får skriva ut resten "en annan dag".

Nu startade moment två: att klippa ut och klistra in mönstren, sätta dem i plastfickor och sortera så de hamnar i rätt pärm. Jag har ett jättelångt bord i hobbyrummet så jag kunde bre ut mig ordentligt, och tur är det. Annars hade jag fått ta golvet till hjälp, och krypa runt där är inget som mina stela leder fixar. Jag har spelat musik väldigt högt hela dan, till Görans fasa. Vi har nämligen inte alls samma musiksmak. Han har uträttat väldigt många och långa ärenden idag.

Att sitta still flera timmar är ingen höjdare, men jag har det så fiffigt ordnat så jag har motionscykeln i hobbyrummet. Varje gång jag har behövt sätta i en ny CD så har jag tagit mig en cykeltur. Ju snabbare musik, desto fortare cyklar man ju. Det liksom smittar av sig.

Nu är dagens skörd insatt i pärmar och jag ska sätta mig och titta i dem. Jag tycker faktiskt jag är värd en paus efter en hel dags pappersarbete. Och makens öron kan också behöva vila sig, antar jag.

17 kommentarer:

  1. Tack! .Det var en härlig känsla närvi var ute på en runda med bilen .Vad flitig du har varit idag.Du får ge dej själv en klapp på axeln... Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du har varit.
    Vore tacksam om du kunde sända över lite energi, så jag kommer igång med att konstruera mina korsord

    ha en bra kväll
    mvh

    SvaraRadera
  3. Smart grej med cykeln!!! Så skulle fler göra..

    SvaraRadera
  4. Yvonne: Jag känner mig nöjd.

    Zoega: Skickar på mailen.

    Millan: Ibland får man lura sig själv att motionera lite. Kul att se en ny läsare här. Välkommen!

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla med dig att du har varit riktigt duktig idag...
    och så har du hunnit med att motionera också därimellan...var får du all energi ifrån ???
    Tjingelingen...

    SvaraRadera
  6. hahaha - ja, musik smittar ju av sig, snabb musik och snabbare cykling :) vad flitig du har varit idag
    kramar

    SvaraRadera
  7. Känner mig lite piggar nu.
    Så tack för energin.

    SvaraRadera
  8. Rantamor: Det gäller att hålla igång så länge energin finns.....den brukar sina ganska snabbt.

    Ansepanse: Dt har varit så kallt här idag, så nån utomhusmotion var det inte tal om.

    Zoega. Glad att jag kunde hjälpa dig.

    SvaraRadera
  9. Kom att tänka på hur min ena dotter skrattade åt mig en dag då jag lyssnade på en för mig ny pop låt och svarade på hennes fråga om jag ville låtsas vara yngre genom ungdomsmusik med: men detta är min sorts musik. Nej, hon var fast i att jag ville verka yngre och så säger hon "dessutom är den gammal, den var inne för ett antal månader sedan!". Ha,ha,ha.

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är!!! Bra gjort..kram.

    SvaraRadera
  11. 4U2: Haha! Ja allting är ju relativt.

    Babbi: Tack! Kul att höra från dig. Hoppas allt är bra.

    SvaraRadera
  12. Visst känner man sig nöjd när man som du fått in alla papper på sin plats.
    Musik till arbetet är ett måste. Det där med motionscykeln var smart.
    Vi har gym här och jag går dit och cyklar en halvtimme ibland och jag blir inte svettig där. ACen är på för fullt. Ute är det 32 grader, skönt att vara inomhus några timmar.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  13. Vilken flit!
    Lite sån energi skulle inte skada. Men visst är det härligt när man tar tag i saker och ting och äntligen kommer till skott.
    Jag har ett bokslut som det börjar bli hög tid att ta tag i......

    SvaraRadera
  14. Härligt nöjd brukar man känna sig efter att ha gjort ett sånt här jobb. Bra jobbat :-) och allt är lättare med bra musik.

    SvaraRadera
  15. Polargrevinnan: Känns lite konstigt idag att läsa om att du har 32 grader...här snöar det.

    Ingrid: Det svåraste tycker jag är att komma igång...sen går det av bara farten.

    Raija: Musik underlättar verkligen.

    SvaraRadera
  16. Beundrar din effektivitet :-)och tänk så ordnat o fint det blir i slutänden!
    Kramar om o önskar dig en fin "kvinnodag"

    SvaraRadera
  17. Hade varit bra om man alltid var lika effektiv.

    SvaraRadera