torsdag 22 mars 2012

Glädjefnatt


Som pensionär har man ju inte många avdrag att komma med i sin deklaration, så jag hade så smått förberett mig på en restskattesmäll. Idag kom brevet! Jag läste tidningen och sysslade med lite andra saker innan jag öppnade det. Tänkte att det är bättre att dra ut på det så behöver jag inte vara fly förbaskad hela dan. Döm om min förvåning när jag öppnade brevet!

Jag får tillbaka pengar!!!!!!!! 

 Det enda jag behöver göra är att skriva under ifall jag godkänner uträkningen. Jag kan inte se att det skulle vara nåt att klaga på, så det blir ett MVG i betyget.

21 kommentarer:

  1. Grattis!

    Om du är som mig har du inga problem med att spendera nya pengar.

    Åter en dag med underbart väder hos mig, hoppas att du också får njuta

    mvh

    SvaraRadera
  2. Bara att gratulera och planera för vad du nu ska göra för kul med de oväntade pengarna
    Kram

    SvaraRadera
  3. Zoega: Jag tycker det är ganska lätt att sätta sprätt på pengar.

    Lisbeth: Oväntade pengar är alltid välkomna.

    SvaraRadera
  4. Grattis!!

    Här har vi inte fått våra blanketter ännu, men de kommer väl i dagarna.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Grattis till de oväntade pengarna. Ibland är tillvaron positivare än man tror. Kanhända Zoe´behöver något, som hon väldigt länge har saknat.

    SvaraRadera
  6. Härligt! Tänk att det behövs så lite för att dagen ska bli inte bara en bra sådan utan en kanonbra dag!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Ingrid: Min man har inte heller fått sina blanketter än.

    Lavendia: Jag tror bestämt hon behöver fler kläder, så det blir till att ut och handla garn och tyg.

    Beppan: Det får gärna vara fler såna dagar.

    SvaraRadera
  8. varför kan inte jag också få ett sådant besked, jag brukar alltid få kvarskatt
    Sv: nej, jag berättade aldrig för grannen :)
    kramar

    SvaraRadera
  9. Gratis. Så roligt. Hoppas att det var en ordentlig slant. Kramis.

    SvaraRadera
  10. Ansepanse: Jag brukar faktiskt få tillbaka varje år.

    Annika: Jag hade inte tackat nej till lite mer, men jag kan nog få en glad dag med detta också.

    SvaraRadera
  11. Ja, det är ett persikoträd, som heter Frost (nog den vanligaste sorten) och vi har det mot en vägg sedan flera år tillbaka. Vi skyddar det inte. Men hjälper humlorna på våren. Det är inget stort träd, men ger 30-40 persikor stora som tomater. Väldigt saftiga. Vi har haft aprikosträd också, men det gick inte. Trots att det var i växthus. Så i Skåne kan man absolut ha persikor!

    SvaraRadera
  12. Grattis till att du får pengar tillbaka. Jag har ingen aning än hur det ser ut för mig.

    Miljötänket i inlägget tidigare är verkligen bra och jag har läst det tidigare.

    SvaraRadera
  13. Lavendia: Då måste jag testa.

    Raija: Jag blir glad bara jag slipper betala.

    SvaraRadera
  14. Jag avstår gärna en direktörslön, jag hatar att ha så mycket ansvar

    SvaraRadera
  15. Godförmiddag!Grattis!!Du har väl inga bekymmer mad att göra av med pengarna?? Svar:Jag har ingen lust idag... letar fortfarande efter den. Kram!

    SvaraRadera
  16. Att göra av med pengar är inte särskilt svårt.

    SvaraRadera
  17. I dag fick vi våra deklarationer. När jag fått mina pengar och när vi betalat "gubbens" efterskatt så har vi ta mig tusan en hel hundring över. Vad ska vi göra med alla dessa pengar?? Kanske fira med vars en bakelse? Men jag är i alla fall nöjd att vi inte får betala som vi gjorde förra året.Ha det bra.kram/Anita

    SvaraRadera
  18. Ojdå, en hel hundring! Tur ändå att ni hamnade på plus.

    SvaraRadera
  19. Nej som pensionär eller förtidspensionär som jag är, så har man nog inte många avdrag man kan göra i deklarationen
    Grattis till att få tillbaka pengar.
    Själv fick jag kvarskatt som ska betalas...ingen stor summa...men ändå...
    kram och ha en fin fortsatt helg

    SvaraRadera
  20. DEt känns alltid surt när man måste betala tillbaka pengar.

    SvaraRadera