onsdag 14 mars 2012

Det är TV-chefernas fel


Eller vem det nu är som bestämmer vilka program som ska visas och när. Jag liknar inte precis en älva. Min kropp är mer humleformad.....inte lång och slingrig som en humleranka utan mer som en liten knubbig humla. Jag gillar att titta på deckare på TV, men tyvärr visas de alltid så sent på kvällen. Det stora  problemet är att jag blir så himla godissugen när jag sitter där, eller sugen på vad som helst som går att tugga på egentligen. Det är definitivt inte nyttigt för figuren. Pauserna i programmen är alltid så pass långa att jag hinner ut i köket och hitta nåt i kylskåpet. Jag har provat med att ha ett glas vatten bredvid mig och ta en slurk när suget sätter in. Inte katten hjälper det. Så lättlurad är jag inte. Det är ju nåt smaskigt jag vill ha och dit räknar jag inte vatten.

Jag märkte en bra grej, när jag höll på med mönstersorteringen. Ibland hände det att jag satte mig på motionscykeln precis före lunch, och då hör och häpna, försvann hungerkänslorna. Det hade säkert varit väldigt nyttigt att springa ner i källaren och cykla under reklampauserna i stället för att ta en tur ut i köket. Nu känner jag mig själv väldigt bra, så jag vet att det kommer jag aldrig att göra. Det måste finnas nåt annat sätt att hålla vikten eller i bästa fall tappa lite. Jag tror jag under årens lopp har testat alla bantningsdieter som finns, och det har visat sig att jag är allergisk mot alla. Synd att man inte fick behålla den figur man hade som tonåring. Då var jag t.o.m. smalare än en provdocka.

Som jag ser det finns det bara två alternativ för mig att välja mellan. Antingen får jag bära upp cykeln och sätta i TV-rummet så jag kan cykla under pauserna, eller så får jag strunta i att titta på deckare och i stället gå och lägga mig. Ett svårt val.







11 kommentarer:

  1. Jo jo....samma problem här. Köket är för nära och reklampauserna för långa och deckare tycker vi om.

    Jag har kommit på att jag klarar mig bättre om jag har ett handarbete att hålla på med. Så jag stickar nu för tiden och försöker glömma bort att köket finns. Men det lyckas inte alltid.

    SvaraRadera
  2. Jag saknar också min Tingeling-figur. Nu påminner jag mer om Barbamamma. Att ta upp cykeln framför TV:n är absolut ett bra förslag. Jag orkar dock inte cykla en hel deckare, men i de program pauserna är tillräckligt långa, hinner man duscha emellan. Sedan kan man med gott samvete se klart filmen. Och som du säjer, sötsuget är inte så stort då.

    SvaraRadera
  3. bär upp cykeln vet jag :) så kan du sitta och trampa på genom HELA deckaren, då ska du se att det blir effekt :)
    kramar

    SvaraRadera
  4. Så klart du ska bära upp cykeln. Då förenar du nytta med nöje. Min bästa vän har en trampmaskin bredvid tv apparaten och det funkar ypperligt
    Lycka till
    Kram

    SvaraRadera
  5. Svar: Ärtskott smakar precis som gröna ärtor tycker jag. Det som var bra, var att de kom upp så snabbt.

    SvaraRadera
  6. Verkar som om du och jag hade samma gener.smal som en vidja i tonåren som sen ändrar sig till mullig som en stor humla.Jag hade asat upp motionscykeln!! Du kan ju ta en tunn kofta under vårjackan.Ha en bra kväll! Kram!

    SvaraRadera
  7. Raija: Det hade hjälpt mycket om det inte fanns några reklampauser.

    Lavendia: Barbamamma-figur låter välbekant.

    Ansepanse och Lisbeth: Det verkar som alla tycker jag ska ta upp motionscykeln. Den är ganska så tung, så efter den flytten är jag nog värd en pralin.

    Yvonne: Får nog ha lite hjälp med att bära upp cykeln, men det är nog en bra idé.

    SvaraRadera
  8. Hoppas allt är bra med dej.

    Känner mig fortfarande lite off pga kursen. Men jag släpar mig dit 1 timme varje dag.

    Natti natt när det blir dag, och på återhörande

    kram

    SvaraRadera
  9. jag tror att du ska skita i deckarna. Mycket sömn lär ju göra oss både smalare och vackrare. kramis.

    SvaraRadera
  10. Haha! Då får jag nog sova många timmar om det ska ge nåt resulultat.

    SvaraRadera
  11. Gunnel!
    Det var ett tag sen jag tittade in hos dig och när jag nu läser igenom några inlägg, förstår jag inte varför - jag har haft så trevligt hos dig och fått mig många igenkännande skratt! Tack för dem=D Smal i ungdomens glada dagar - check. Humleformad numera - check. Sugen på något att tugga på i reklampauserna - check. Borde motionera mera - check. Inte mata duvor i parken - check.
    Ja du ser, jag kan hålla på hur länge som helst. Tack för stor underhållning - och varmt grattis till lilla barnbarnet!
    Trevlig helg!
    Kram,
    Lambergsfrua

    SvaraRadera