lördag 24 mars 2012

Lördagsnöje


Idag åkte Ulrika och jag till Förslövs Bygdegård. Där hade anordnats en minimässa med mest quiltade saker, och det här tjusiga täcket mötte oss precis när vi kom in. Det var sytt av linnetyg och dekorerat med gamla lakansspetsar, hardanger och virkade dukar. Vilket jobb! Där visades prov på olika tekniker på täcket, så det var absolut inget som en nybörjare ska ge sig på. 


Väldigt kloka ord var broderade lite här och var på täcket.

Ikväll måste jag komma ihåg att sätta fram klockan en timme. Måste och måste förresten. Det måste jag inte alls. Sen jag blev Passionista bestämmer jag själv över min tid. Jag lägger mig när jag vill på kvällen och jag går upp när jag vill på morgonen helt beroende på vad jag känner för. Att ändra klockan gör jag mest för att ha lite koll på TV-programmen så jag inte missar nån deckare. 

12 kommentarer:

  1. Jag ställer alltid om klockorna på söndagsmorgonen och helt plötsligt är jag snuvad på en timme, som jag får vänta till hösten på att få tillbaka.

    Tänk vilket liv det var när den här omläggningen planerades och aktivast var väl LRF som protesterade och påstod att korna inte skulle tåla omläggningen. Visst reagerade våra kor de första dagarna, men sen gick det hur bra som helst.

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vänjer sig vid allt efter ett tag.

      Radera
  2. vilken trevlig utflykt :) jag måste nog ställa om klockorna och även tiden i min insulinpump, annars skulle det nog bli kaos
    Sv: dimman lättade redan vid 10-tiden och så hade vi en riktigt solig dag
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det kul att komma iväg på nåt annorlunda. Kan tänka mig att det blir problem vid viss medicinering.

      Radera
  3. Riktigt fint lapptäcke. Så roligt att se folks kreaktivitet. Ja, det är kul att se vad man kan sy av gammalt. Och så blir det ju nästan kultur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer konst att få till nåt av gammalt än nytt. Nu är det ju dessutom modernt med återanvända kläder.

      Radera
  4. Det smartaste är att ställa fram klockorna på lördagkvällen innan man går och lägger sig

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gör det på kvällen de år jag kommer ihåg det.

      Radera
  5. Du.... jag lovar att det var bra att äta bakelse när man känner sig olustig.Men ... inte bra att känna sig olustig ofta... Nattakram!

    SvaraRadera
  6. Det har du nog rätt i, men nån gång så där då och då skadar väl inte?

    SvaraRadera
  7. Men vilket underbart täcke och vilket jobb att göra. Önskar att jag hade mer tålamod, för då skulle jag sätta igång direkt.

    Visst är det skönt att själv bestämma när man lägger sig och går upp, även om kroppen väljer lite fel ibland och vill vakna alldeles för tidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov så brukar jag aldrig vakna för tidigt.

      Radera