torsdag 29 mars 2012

Det går runt


De här sista dagarna har varit snurriga...bokstavligt talat. Jag har aldrig gillat varken gungor, karuseller eller berg-och-dalbanor. De har bara fått mig att må illa. I ett par dagar har det nästan känts som om jag hade en karusell inmonterad i skallen. Det har snurrat konstant! Ibland har jag tänkt att det kanske hade varit en bra idé att ringa om ett läkarbesök, men nääää...det blir säkert bättre med tiden. Trots min optimism så har jag fixat tid för blodprovstagning i morgon. Just nu sitter jag och försöker repa mod så jag inte avbeställer tiden. Ovanpå det snurriga så är jag trött och fryser, och det låter nästan som om jag har lågt blodvärde. Se där! Jag har själv ställt diagnos. Vad katten ska jag då ta blodprov för?

14 kommentarer:

  1. Aj då....låter inte bra med snurrigheten. Bra att du beställt tid för provtagning. Klart du inte ska avbeställa tiden. Om du nu har lågt blodvärde, så är det viktigt att hitta orsaken. Så var nu riktigt modig och gå dit i morgon.

    SvaraRadera
  2. Skulle bara våga avboka tiden. Bilen besiktas varje år och det behöver även vi människor
    Krya på dig
    Kram

    SvaraRadera
  3. Avboka inte tiden!!!!Det måste ju vara något eftersom du är snurrig..Joo jag kan ha skor på mej löst knytna... Kram!

    SvaraRadera
  4. Då är vi två som "åker karusell" nu. Jag fick tid till doktorn på måndag!
    Så vi får väl åka runt i några dagar till...Har aldrig gillat att åka karusell!
    Må så gott och kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Instämmer med de övriga. Bra att du kollar upp orsaken. Inte bra att leka doktor själv. kram på dig.

    SvaraRadera
  6. du ska inte avboka tiden, klart att du vågar gå dit och så får du veta orsaken till din karusellåkning
    kramar

    SvaraRadera
  7. Så bra att du beställt tid för provtagning, så där ska man väl inte ha det!
    Kram och lyckat till hos vampyren!

    SvaraRadera
  8. Hej Gunnel..
    Det var ett bra beslut att beställa tid..
    Människokroppen kan inte alltid bota sig själv..Ja du kan nog ha ett lågt blodtryck för så har jag det..Brukar få höra hos läkare att var glad för det då lever du länge men så roligt är det inte..Du kan ha vätska i öronen det påverkar ju balanssinnet som sitter där..Och det kan ju även vara en liten elak virus..Men vad det än är så hoppas jag att du snart är ditt vanliga glada jag igen..Stor kram till dig min fina vän..
    Ps..Glöm inte earth Hour imorgon :-)

    SvaraRadera
  9. Tänker osökt på "kristallsjukan" för då blir man akut yr.Bara en tanke och du ska absolut gå till läkaren.
    Hoppas du mår bättre snart,kram!

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att du ska gå till doktorn. Det kan ju också vara en inflammation på balansnerven. Ja det kan vara mycket så se nu till att komma iväg till läkaren. Krya på dig. Kram/Anita

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du har tagit proverna nu och att det inte är någon fara.

    Skön helg!

    SvaraRadera
  12. Känner igen det där...att dra sig för att beställa tid hos läkaren
    Måste vara jobbigt att känna sig yr och illamående, så det är nog bra att du beställde tid för provtagning
    så avbeställ inte tiden....även om du kommit fram till en egen eventuellt diagnos ;-)
    kram

    SvaraRadera
  13. Så klart att du ska bli undersökt varför du åker karusell. Egna diagnoser är inte alltid tillförlitliga.
    Sköt om dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  14. Så bra att dina kära kommer hem till Påsk. vi blir också fyra generationer och några vänner från Visings Ö på påskafton. du frågade om min påskkyckling. Den står i Sjöbo och i julas fanns det en sådan som var som en tomte.Ha en bra Påsk.Kram/Anita

    SvaraRadera