onsdag 12 juli 2017

Rymdödlor



Jag läste en liten notis i tidningen som fick mig att undra om det var ett försenat aprilskämt. Det stod att USA skulle sätta av en hel del pengar för att forska om hur man skulle skydda sig mot faror från yttre rymden. Är det tro en invasion i stil med den man ser i filmen V som amerikanarna är rädda för? Jag minns att många satt som klistrade framför TV:n varje gång det visades ett nytt avsnitt i den serien. Själv såg jag de första avsnitten, men efter hand som det kom fram vad det var för sorts varelser som landat på jorden, så avtog mitt intresse. Ödlor som käkar möss är inget jag vill se varken i verkligheten eller på TV. Skräckfilmer i all ära, men detta var för läskigt. Det var inte spännande...det var bara äckligt!

Jag kan tycka att det måste finnas många andra projekt att lägga pengar på än "hotet från rymden". Miljöproblemen är något som nog inte hade skadat att man lagt ner lite mer energi på, liksom att se till att alla människor behandlas lika och har samma rättigheter. Detta är givetvis inget som bara USA borde tänka på, utan det gäller för alla länder. Om samtliga ledare i världen kommit bättre överens hade det kanske inte varit så svårt att hindra "ödlor" från att invadera vår jord.

Ibland undrar jag om det inte redan smugit in en del utomjordingar lite här och där. Man ser ofta bilder på varelser med kisande ögon och plutande munnar precis som ödlor och det de har att säga är ljusår från vanligt mänskligt sunt förnuft. Vi behöver inte bekymra oss om att det ska bli som i filmen V. Alla hemska saker som händer idag slår den tidens händelser med hästlängder. Man skulle kunna tro att vi redan lever i en värld där V:et blivit uppgraderat till W.

22 kommentarer:

  1. Jag minns serien "V" - och jag tyckte den var väldigt spännande :)
    Håller helt med dig att det finns mer angelägna saker att lägga pengarna på idag än "hotet från rymden"!
    Tänk om du har rätt! Tänk om de redan är här!?
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag minns mycket väl serien och erkänner att jag satt som klistrad vid teven. Håller verkligen med dig om att det finns värre hot i dag än "hotet från rymden" så det gäller att prioritera och att tänka klokt.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns problem på närmre håll.

      Radera
  3. Jag minns också serien "V" och tyckte den var jättespännande! Men nog finns det viktigare saker att lägga pengarna på.....
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hade jag vetat NU vad jag skulle gå igenom under/efter ögon op, så hade jag dröjt ytterligare några år.... Men de flesta har inga problem efteråt, och ser fantastiskt bra. Men jag tillhör inte dom tyvärr. Och att ge mig till tåls, är inte min starka sida.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  5. De flesta satt nog bänkade och kollade på V, men så overklig.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Med trumpedunsen som USA´s president så tas inga vettiga beslut överhuvudtaget i det landet. Han verkar vara en utomjording själv. Nog skulle de pengarna behövas till mer nödvändiga saker.
    Den största faran från rymden är antagligen himlakroppar som kan krocka med oss. Och så, internätet, förstås ... :) Utomjordingar, tja, kanske skulle ET och hans kompisar kunna lära Tellusfolket ett och annat nyttigt. Jag tror vi själva är det största hotet.
    Hälsningar från ett halvsoligt norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer säkert att vi själva är ett stort hot. ET var gullig...han hade nog haft bra lösningar.

      Radera
  7. Den serien såg jag också och oj vad den var spännande, men inte tror jag att vi behöver oroa oss för en invasion från rymden. Det finns bra mycket angelägnare saker att använda pengarna till.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att pengarna kan användas till vettigare saker.

      Radera
  8. Tack för grattis på min födelsedag.
    Du tar upp ett ämne som är så viktigt och du skriver så intressant.
    Jag såg också några avsnitt av den serien som du skriver om, men jag tyckte att den var för hemsk, så jag avstod senare.
    De hemskheter som sker i vår tid är fruktansvärda på sina håll.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Ödlor tycker jag inte om!!
    ...Det ska konst till att få pyramiden att stå upp och ned :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, fy katten. De är då inga gosedjur.

      Radera
  10. Haha, skrev en lång kommentar och sen klickade jag på logga ut istället för publicera...så kan det gå när inte haspen är på. Jo jag sa att jag satt som klistrad framför V, det var ju så spännande att klura ut vem som var riktig människa o vem som var utomjording, fantasin fick flöda fritt, men det var då det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Känner igen det där förvirringstillståndet.

      Radera
  11. Jag har inte sett den serien du skriver om. Inte behöver vi oroa oss för rymdvarelser,
    ondska varelser på vår jord har vi gott om.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har vi verkligen. Det räcker långt med de som redan finns.

      Radera