torsdag 16 februari 2017

Jag behöver fylla på tålamodsförrådet


Jag har sett att en del har övergått att skriva sin blogg i wordpress i stället och jag undrar om inte jag också ska fundera på det nu. Det ena strulet efter det andra dyker upp på blogspot och hjälpen man får är plus minus noll. Det är länge sedan det började med att en del av mina följare inte kunde kommentera hos mig. Mycket trist, eftersom det var följare som det alltid kändes kul att få en liten hälsning ifrån. Efter ett tag visade det sig även att jag inte kunde kommentera hos en del bloggare och då oftast de som hade adressen blogspot. När jag ändrade till mitt Facebook-konto gick det någorlunda. Inte ska man behöva komma ihåg vilket konto man ska skriva från på olika bloggar! Det tar bort all spontanitet.

När jag idag skulle ändra i gadgeten som berättar lite om vem jag är, så var det helt kört. Det gick inte att komma in på den och ändra. Jag måste naturligtvis uppdatera den med att jag även är farmor till Hanna, men det kom inte upp någon ruta att skriva på. Jag tog då först bort hela gadgeten och sen la jag till den igen, för jag tänkte att börjar jag om från början så måste det fungera. I Helsefyr heller!!!!! Till sist gav jag upp och satte dit en helt ny gadget. Det får duga så länge. Jag är så frustrerad så jag vet snart inte vad jag gör. Det är nu jag hade behövt det där tålamodet som jag läst att några skrivit om. Hos mig är det helt obefintligt för tillfället. Jag sympatiserar med den person som i sin bön tillfogade:" Snälla, gör mig tålmodig, men låt det gå snabbt."

22 kommentarer:

  1. Det är ju så frustrerande då datorn inte gör som man vill. För min del så är det mest själva dartorn så ändrar storlek och hoppar, Att skriva och skicka funkar här.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har under årens lopp varit en del strul med blogspot, men det har alltid rättat till sig på egen hand till slut.

      Radera
  2. Det är trist när det inte funkar. Jag har dessvärre inte någon erfarenhet av varken blogspot eller worldpress.
    /P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt irriterande när saker och ting inte fungerar som de ska.

      Radera
  3. Jag tror alla bloggplattformar har sina för och nackdelar. Den ena krånglar si och den andra så, men visst blir man enormt irriterad när det inte funkar som tänkt.
    Jag har aldrig haft några problem att kommentera i din blogg sedan jag började kommentera i blogspot- och bloggerbloggarna med mitt googlekonto. Förut var det hopplöst med alla koder man skulle skriva i för att bevisa att man inte är en robot. Jag gav upp många gånger.
    Tålamod är en dygd och nog kunde man önska att man hade mer av den varan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att du inte har några problem att kommentera här. Så hoppas jag det var för alla som ville skriva något.

      Radera
  4. Så tråkigt när det strular :( Än så länge fungerar wordpress väldigt bra....men det kan ju ändra sig i framtiden!
    Just på blogsopt kan jag inte kommentera från min mobil. Det har aldrig fungerat :-(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig testat att kommentera från mobilen.

      Radera
  5. Det är verkligen irriterande när tekniken inte fungerar. Jag är nöjd med wordpress som oftast fungerar bra.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört många som är väldigt nöjda med wordpress, så det var därför jag började fundera lite,

      Radera
  6. Precis detta strul gjorde ju att jag bytte till WP ... och än så länge verkar det funka bra. Lite krångligt precis i början, men man lär sig fort och jag tycker absolut du ska testa!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat att testa, men jag tycker det är jättesvårt...hittar inte var jag ska skriva eller ändra eller vad som helst. Tålamod var det ja........

      Radera
  7. Jag har inte FB så när du skriver den adressen i bloggen så får jag ta din adress från sparade adresser .
    S..Solen skottar här också!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag gick det nog att kommentera med mitt gamla konto tror jag.

      Radera
  8. Det var länge sedan jag var hos dig, men nu är jag här i alla fall.

    Jag är ju själv en "wordpressare", och jag inser att jag inte vill ha något annat efter att ha provat lite annat. Som ny i wordpress kan det kännas lite bökigt, men bara man kommer på knepen så fungerar det toppenfint.
    Jag har haft en blogspot-blogg, lite vid sidan om. Men jag flyttade över den också till wordpress. Nu har jag 2 bloggar och en hemsida på wordpress och trivs jättebra.

    En av de bästa sakerna med wordpress är att det finns en så bra funktion för att följa sina bloggvänner där. Man lägger in bloggadressen (spelar ingen roll vilket bloggforum) i en speciell lista med bloggar man följer, och så får man aviseringar på inlägg där.

    Om du byter kanske du behöver lite tålamod igen, för att lära dig wordpress. Men jag tror att du kan tycka att det är värt det ... ;)
    Det finns ju bloggkompisar att fråga om hjälp :D

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog be om hjälp många gånger, för jag tycker det verkar svårt.

      Radera
  9. Ja fy vad man blir frustrerad när datorn m.m. krånglar, det får det absolut inte göra.
    Tålamod det har jag icke, saker och ting ska bara fungera och jag ska bara kunna allt
    på direkten, men så är det inte. Dottern hjälper mig när det strular, men hon bor ju 4 mil från mig och jobbar på veckorna förstås och helgerna kan hon vara jätte upptagen.
    Så du förstår att inget får krångla här, FB har jag icke och vill icke ha det heller.
    Hoppas allt ordnar sig.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får försöka vänja mig vid att det strular ibland tills jag hittat en lösning.

      Radera
  10. En del dagar är mer tålamodsprövande än andra, t.ex. när datorn tramsar. Men jag kan ha enormt tålamod med en sak och inget alls med något annat. Ibland förvånar jag mig själv. Om jag håller på med något som jag gillar kan jag ha en ängels tålamod.
    Jag har - peppar, peppar!!! - inte haft jättemycket strul med Blogspot, men visst händer det. Sedan kan det nog strula överallt, även på Wordpress.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att inte ens WP fungerar perfekt alltid. Jag vill ha en liten inbyggd gubbe i datorn som hoppar ut och hjälper mig när det behövs. Det är väl inte för mycket begärt?

      Radera
    2. Ja, det borde vara lag på, att med alla datorer ska medfölja en frystorkad supportgubbe/-gumma boende i apparaten och som kan tas fram vid behov.

      Radera