tisdag 20 september 2016

En olycka händer så lätt


Att änglar är något jag gillar har nog inte undgått någon. Bilden ovan är från vårt sovrum, där det går en änglabård runt hela rummet längs med taket. Ovanför vår säng hänger en stor tavla med två små änglar på. Det är de mest avbildade änglar som finns, tror jag. Från början såg man dem på Rafaels målning av den Sixtinska madonnan. Bokmärkesänglar finna i olika storlekar och med olika färg på vingarna. Det är mest den ena ängeln man ser som bokmärke, nämligen den till vänster. Den ser väldigt fundersam ut. Den högra ängeln ser ut som den inte når riktigt upp att lägga armarna på bordet eller vad det nu är som är framför dem. Verkar nästan som om den håller på att ramla ner.


Vad ingen vetat tidigare är att det faktiskt var tre änglar avbildade på tavlan från början. Den tredje och minsta ängeln kunde inte hålla sig kvar utan ramlade ur bilden. Vilken tur att vår säng stod precis under tavlan så han kunde ramla ner mjukt bland våra huvudkuddar.

16 kommentarer:

  1. Fint inlägg!
    Jag gillar bäst den som är i sängen :-)
    ...Du får väljs själv vilken av damerna jag är .
    Själv vill jag vara den viga damen till höger :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den minsta ängeln var ju den sötaste jag har sett...och med riktigt änglahår och allt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den är rolig, ängeln till höger. Den ser man ju väldigt sällan. Underbart hår han har, den lille ängeln i sängen!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt och hade en så´n tur som fick en ängel bara så där. Gullig är den också.
    Ett härligt hår han har där han sitter ibland alla kuddar. Har han rödhåriga lockar?
    Kram och må gott.

    SvaraRadera
  6. Nej de är lite ljusbruna, men de orange sängkläderna förvillar nog en del.

    SvaraRadera
  7. Härmed utser jag detta inlägg till veckans mest fiffiga och fantasirika! GILLAR! Inte konstigt att den lockiga ängeln "trillade ur ramen" och ner i sängen. Så söta änglar ska inte sitta fast på en bild. De ska ut i verkligheten och sprida gullighet. Så är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Visst ska änglarna vara ute i verkligheten. Där gör de bäst nytta.

      Radera