söndag 10 juli 2016

Väderleksfunderingar


I en perfekt värld skulle det bara regna där jag inte fanns.

Vädret är ett aldrig sinande samtalsämne. Ifall någon är helt nöjd med det väder som är just då, så är det alltid någon annan som tycker raka motsatsen. Det kan inte vara lätt att vara meterolog. Jag tror inte det finns något mer chansartat än att "spå" väder. Det är nog t.o.m. lättare att vinna på lotteri. För bara några veckor sedan så hade vi nästan tropisk hetta här och nu är det ösregn var och varannan dag. Visserligen sägs det att man blir vacker av regnvatten, och med tanke på allt regnvatten som strilat nerför mina kinder senaste tiden så måste jag vara gudomligt vacker vid detta laget. 

16 kommentarer:

  1. Det regnar här också så jag låter också sparkcykeln stå.
    Ha en bra regnig dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. vi satt ute hela dagen igår, i tjock tröja - gör inte så mycket att det regnar idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnet behövs i trädgården och det finns alltid saker att göra inomhus.

      Radera
  3. Haha! Ja, det är bra att du ser positivt på det i alla fall ;)
    Usch, jag förstår verkligen att ni är trötta på "höstvädret"
    Skickar en solkram och önskar en trevlig söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns inte mycket annat att göra. Hoppas bara det blir soligt när alla semesterfirarna dyker upp.

      Radera
  4. Hej sa Peronella ifrån plaskebyn!
    Vi har haft typ lite varannandagväder. Igår var det soligt och fint, idag regnar det väldigt fint och stilla. Jag åker snart ifrån regnet, bara några dagar kvar.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad det låter härligt. Hoppas du får en skön semester.

      Radera
  5. I dag hade jag planerat att åka ut till kolonistugan men alla väderappar jag tittade på utlovade regn både här i stan och utanför så jag stannade hemma. Nu är det snart kväll och inget regn har fallit...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väderleksrapporterna är inte att lita på.

      Radera
  6. Vädret är verkligen ett kärt samtalsämne och alla har olika åsikt om det. Här är det vattenbrist och stor katastrof väntar, så regn vill vi ha, fast vi vill ju ha sol och fint väder också. På måndag sänker man vattentrycket i ledningarna i Visby, så det kommer att ta lång tid för alla turister när de ska ta sin morgondusch.
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vattentillgången är verkligen skiftande. Lagom är bäst, men när är det egentligen lagom.

      Radera
  7. För någon vecka sedan vann vi solligan, den gångna veckan hade vi definitivt hamnat på pallplats i regnligan. Varför ska det vara så svårt med "lagom"?
    Här blev i alla fall söndagen solig. Alltid något.
    Meteorolog kan inte vara något drömyrke så här under sommar och semestertider.
    Må gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på att augusti blir en fin sommarmånad. Då fyller jag år och får semestergäster.

      Radera
  8. Ni verkar ha fått allt regn nere i sydligaste landsändan! Här är det en bristvara, men idag säger SMHI att vi ska få åskskurar ... så nu är det bara att vänta och hålla tummarna!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller också tummarna att ni ska få regn idag....så kanske vi slipper det.

      Radera