torsdag 7 juli 2016

Nu har det hänt igen!


Att Göran brukar glömma vad det är för något speciellt med den 6:e juli, har jag vant mig vid. Men att även jag skulle gå in i dimman när det gäller det datumet, trodde jag aldrig. Det är tyvärr inte första gången jag glömt bort att det är vår bröllopsdag. Helt plötsligt när jag var ute och körde igår, så bara slog det ner som en blixt i hjärnan att just den här dagen var det 48 år sedan som jag bytte efternamn. Jag har alltså hetat Moberg i två tredjedelar av mitt liv.

Tänk ändå så mycket som har hänt under alla de här åren....både runt om i världen och inom vår familj. Jag har upplevt så många saker som jag aldrig ens i min vildaste fantasi trodde att jag skulle få vara med om....både trevliga och sorgliga. Jag skulle inte vilja veta vad som ska hända i framtiden. Det är bättre att bli överraskad och tackla de problem som bildas då i stället. Det är så roligt att planera framåt och längta efter sakar man ska göra eller platser och människor man ska besöka. Även om det inte alltid blir som man tänkt, så har planeringstiden ändå varit kul. Ifall man då redan från början vetat hur slutresultatet skulle bli fanns ju ingen anledning att planera och fantisera. Så trist!

Om två år firar vi Guldbröllop. Jag borde kanske börja att planera en fest för att fira det. Fester gillar jag och då kommer jag garanterat inte att glömma bort vår bröllopsdag.

23 kommentarer:

  1. Grattis så här i efterhand. Vi hann precis fira guldbröllop året innan Åke gick bort.
    Kram, Ingrid

    .

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterhand. Men hur kunde ni missa den dagen?? Nej det vore inte kul om man kunde se in i framtiden, bättre att det kommer som en överraskning .
    Ha en bra dag! Ktam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det har varit full rulle här, för Rasmus har bott här en tid, och då händer så mycket kul, så man glömmer bort både dagar och datum.

      Radera
  3. Grattis till er bägge!
    Kjell kom alltid ihåg vår bröllopsdag,men jag kunde glömma !
    Sv:...Där är så fint i Trollsjön!
    Ha det så gott!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! De första åren var jag så noga med att vi firade lite extra. Nu blir det mest vid fem och tioårsstrecken.

      Radera
  4. Stort grattis till er bägge :)
    Vi är lika hopplösa både Patrik och jag med att komma ihåg vår bröllopsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det är en lite konstlad firardag...inte som födelsedagar.

      Radera
  5. Stort Grattis till både dig och Göran på er Bröllopsdag!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Stort grattis, och ja, nu börjar det bli dags att planera för jubileet. Läser då och då i tidningen om krondiamantbröllop tror jag det heter, 60 år som gifta, o då tänker jag att inte nog med att man valt rätt partner, man har fått bra gener också då man levt såpass länge...
    Hade jag fortsatt vara gift med dotterns pappa skulle det blivit 42 år i år. Nu är det en haltande tanke då han dessvärre också dog för ett par år sedan, inga bra gener där...
    Trevlig fortsättning på sommaren, inte vill jag heller veta vad som komma skall

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket! Det är ganska många som uppnår hög ålder idag.

    SvaraRadera
  8. Hihi, då sitter vi i samma båt du och jag. Min man behöver också påminnas, men i år gick det nästan två veckor innan jag kom ihåg att vi passerat vår bröllopsdag. 21 år är det i år, sedan vi sade ja i kyrkan och det var en fantastisk dag som jag minns med glädje och tacksamhet :). Men att varje år komma ihåg själva datumet för den stora händelsen, det är det värre med...

    Ha en fin dag!
    ~ Maria ~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar komma på det någon dag tidigare, men det är inte alltid minnet är så långvarigt.

      Radera
  9. Grattis till de 48 åren! Och till alla de kommande! Eftersom vi lever i förändringens tid så är det fint att höra om långvariga äktenskap.
    Min mamma fick alltid blommor av pappa på bröllopsdagen. Pappa avled 1979, då hade de varit gifta i 47 år och under alla år glömde han inte den dagen en enda gång. Mamma brukade säga att det var fantastiskt.
    Själv har jag ingen bröllopsdag att fira. Men det är ju självvalt. ;)
    Kram från blåsigt och regnigt norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Skånevädret verkar vara samma som hos dig.

      Radera
  10. Hej hopp,
    nu har jag försökt att läsa ifatt lite men jag tror jag får köra i omgångar för du är flitig med dina inlägg. Vilket är jättekul.
    Hoppas du har det kanoners och att du får lite sol och värme.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett tag sen det var varmt här, men det kommer säkert mer sol längre fram i sommar. Huvudsaken det är fint väder när alla semesterfirare börjar droppa in.

      Radera
  11. Grattis! Vi är superdåliga på att komma ihåg såna här saker. Vi har glömt varandras födelsedagar varsin gång (det är alltså jämt haha) och bröllopsdagen har vi nog aldrig kommit ihåg... Bättring! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Födelsedagar är fastetsade i mitt minne, men det är lite värre med vilken ålder det gäller. Det enklaste är vart 10:e år...sen däremellan är inte så noga.

      Radera
  12. Grattis! (maken vågar inte cykla hem utan blommor)

    SvaraRadera
  13. Bröllopsdag och blommor blommor blommor. Får inte glömma, det är livsfarlig. Men vår är först om åtta månader. Sju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man glömmer dagen båda två så är det ganska lugnt.

      Radera