söndag 24 juli 2016

Upptagen


Jag har inte tid att vara så här upptagen.


Även om jag känner att det finns mycket som står på dagordningen, så måste det finnas tid för lite avkoppling. Nu är det bara fem dagar kvar tills Zoé kommer hit. Jag försöker att fixa alla trista saker som måste göras innan dess. När hon väl kommit hit tänkte jag att vi bara skulle ha roligt. Efter tre veckor kommer Daniel med familj hit och stannar i två veckor. Denna sommaren gick det inte att planera in gemensam semester utan det blir bara två dagar som vi kan träffas alla samtidigt. I Sverige är vi bortskämda med ett rejält antal semesterdagar och åtskilliga dagar extra när man har barn. Föräldraförsäkringen i Luxemburg och Dallas påminner inte det minsta om den vi har här. Men jag antar att det finns annat som uppväger det, eftersom barn och barnbarn trivs där. Dessutom får jag en anledning att ge mig ut på långturer då och då. 

18 kommentarer:

  1. Härligt att kunna samla familjen några dagar! Ja, vi är nog lite "bortskämda" i Sverige när det gäller lediga dagar :)
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man har barn så är betald ledighet mycket värt.......och det är det annars också.

      Radera
  2. Då blir det fullt hus hos er!Förstår dej att det är bäst att få undan allt innan de kommer så att du kan njuta ordentligt när de är hos dej.
    SVAR:...Ja Beli hade sin egen stil! Mina töser tyckte inte alls om honom!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att ha och tid och njuta av tiden när de är här.

      Radera
  3. Tänk att det med våra långa semestrar, kan det vara svårt att få tiden att räcka till ändå.
    Klart att ni bara ska ha roligt då det kommer små på besök. Det har vi prioriterat här också. Lycka till med roligheterna! Vi åkte förresten förbi Åstorp igår, som vi alltid gör då vi åker söderut. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du har en skön sommar. Hade jag vetat att du skulle passera hade jag naturligtvis stått och vinkat.

      Radera
  4. Så roligt att få besök av familjerna! Synd att det inte blir så många dagar tillsammans...men å andra sidan får du ju njuta av dem lite längre i stället eftersom de kommer i olika omgångar :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns för och nackdelar med allt. Nu hinner jag ju rå om var och en lite extra.

      Radera
  5. Nej, i Sverige är vi lyckligt lottade när det gäller både semester, barnomsorg och föräldraledighet. Roligt att ni kan träffas alla några dagar i alla fall. Känner igen det där med att avverka en massa saker som städning etc. innan barnbarnen kommer hit. Jag vill också bara ägna mig åt dem - och matlagning förstås som det blir mycket av - när det kommer hit.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, matlagning kommer det med all säkerhet att bli...och bakning, för både Zoé och Rasmus älskar att baka.

      Radera
  6. på det här sättet får du kanske mer tid och energi att ge till envar när de är här.

    Det låter som du har mycket roligt framför dig... Klart det är mycket bestyr innan allt drar igång... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är 5 härliga veckor som väntar nu. Jag gillar att ordna och förbereda för fester och besök. Det blir helt klart mer tid över för var och en när vi inte är så många samtidigt.

      Radera
  7. Så mysigt ni ska ha det.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Har förstått att vi i Sverige har det väldigt bra på många sett. Det är jag väldigt tacksam för :) Skönt att ni fick ihop det så pass bra i alla fall. Kram

    SvaraRadera
  9. När favoritgäster är i antågande vill man givetvis ha gjort bort så mycket som möjligt av tråkjobb och måsten. Kvar finns ju trots allt en del som inte kan göras i förväg utan får skötas alltefter. Helt rätt att prioritera roligheterna! Det bör man egentligen göra så ofta man bara kan.
    I jämförelse med många andra länder så får vi nog erkänna, i det stora hela, att vi har det fantastiskt bra i gamla Sverige.
    Kram från varmt och soligt norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det bra på många sätt, men givetvis finns det en del som kan bli bättre.

      Radera