fredag 10 april 2020

Annorlunda påsk



Årets påsk blir inte som vanligt. Vi har sedan länge fått besked om att vara försiktiga i möten med andra människor och inskränkningar av resor. De flesta stora sammankomster har ställts in och eftersom länderna stänger sina gränser blir resandet automatiskt mindre. Även inom landet bör det klart resas med förnuft. Normalt sett är kanske inte detta så svårt att rätta sig efter, men när det drar ihop sig till en helg då man brukar träffas känns det lite extra. För två år sedan samlades alla våra barn och barnbarn här hos oss och det var inplanerat i år också. Det får bli påskfirande via datorn i stället.

Jag hoppas verkligen att påskkäringarna också rättade sig efter alla regler som finns nu och inte flög iväg till årets största fest (för dem). Om de ändå gjorde det hoppas jag att de tänkte på att hålla avstånden. I luften var det nog ganska gott om plats eftersom de flesta plan står på marken.

Jag önskar alla en riktigt

GLAD PÅSK

20 kommentarer:

  1. Det känns verkligen som en annorlunda påsk och det är bara att försöka inrätta sig i ledet, med avstånd mellan varandra.
    Vi skulle också ha haft nära och kära här dessa dagar, men av det blir det inget, denna helg. Förhoppningsvis kommer det flera påskhelger.
    Påskgummorna är kloka och lyder därför kloka råd, inga kvastar ute.
    Hoppas att ni får en trevlig påsk och är rädda om er.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi får ta igen påskfirande nästa år.

      Radera
    2. Jag var inne och försökte kommentera på din blogg, men det går inte att komma in på sidan.

      Radera
  2. I år måste vi tänka annorlunda helt enkelt och så är det bara men visst känns det konstigt. Men det är bara att ta nya tag längre fram.

    Kram och Glad Påsk till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma. Vi får ta igen allt firande längre fram.

      Radera
  3. jag skrattar åt mig själv. i vanlig ordning kommenterar jag via datorn o så blir det ingenting. så tack o lov att jag har telefonen.
    Här hört ryktas om att påskhäxorna som drog iväg till Blåkulla trots uppmaning om parkering av kvast,
    inte kan återvända förr än om två veckor. de sitter i karantän nu.
    Ha en fin påsk ni båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Att de inte tänkte sig för innan resan.

      Radera
  4. Ja visst blir det en annorlunda påsk jag och Janne ska sitta här för oss själva hela påsken känns inget vidare men man får väl göra det bästa av situationen, vad mer jo jag avstod från min tur till Blåkulla fniss stannade hemma och hade lite kvastvård istället ha ha, önskar dig och din familj en fin påsk trots att det blir på olika ställen kram..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha! Kvastvård är nog lika viktigt som bilvård.

      Radera
  5. Nog blir det en annorlunda påsk i år, men vi får vara glada att vi får lov att gå ut i alla fall och inte behöver sitta mellan fyra väggar och häcka.
    Glad Påsk Gunnel!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska visst bli soligt och fint i helgen så det låter bra.

      Radera
  6. Jag har hört att det är starka restriktioner vad gäller luftrummet, så i år servade jag inte ens kvasten! Ha det så fint i helgen, Gunnel <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha! Nej, man ska inte jobba i onödan.

      Radera
  7. Tack detsamma, Tove! Sina närmaste har man hos sig ändå, som du säger. Man kan hålla kontakt på så många andra sätt än att träffas i verkligheten, och väl är det.

    SvaraRadera
  8. Tack och lov att det finns kype med mera så att alla som har familj åtminstone kan träffas virtuellt. Det kommer fler påskar om man vill träffas irl.
    Önskar dig en Glad Påsk, även om den inte blir som vanligt i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma. Skype är ett utmärkt alternativ.

      Radera
  9. Inte en enda liten påskkärring har synts till, än så länge. Antar att de har parkerat sina kvastar, precis som Löfven bad dem. Kanske de står uppställda nära alla arbetslösa plan på flygplatserna.
    Det är i sanning en konstig tid vi upplever nu. Den mest underliga hittills. Och jag tror att just ovissheten om hur det ska bli är det allra värsta. Visste vi att det här är över om en månad eller två så skulle det kännas betydligt bättre.
    Önskar du/ni får en bra ovanlig påskhelg. Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Ja, osäkerheten är nästan det värsta.

      Radera