lördag 7 januari 2012

Ur funktion


Jag har märkt att jag blir mer och mer ljusberoende. Dagsljus då vill säga. När det som idag har varit halvmörkt hela dan och småregnat lite då och då har jag absolut ingen energi. Jag har huvudet fullt av idéer, men resten av mig är inte alls med på noterna. Det är otroligt jobbigt när inte kopplingen mellan hjärnan och övriga kroppen fungerar. Ungefär som när jag ibland sitter framför datorn och det ploppar upp ett meddelande: Du är inte ansluten till Internet. Så känner jag mig idag. Men den här gången kan jag inte klaga på Telia.

11 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att inte ha energi när det är brist på dagsljus.
    Själv känner jag mig aldrig riktigt utvilad denna årstid.

    Det var längesen jag hade ett program över saker som jag skulle göra på dagarna, slutade tvärt när jag upptäckte att inte mycket blev gjort.

    Nästan det enda som jag gör denna årstid är att fika, läsa och lösa korsord

    Ha en fortsatt bra kväll
    mvh

    SvaraRadera
  2. Jag har egentligen bara kul saker som jag bryr mig om att planera för...men när man inte ens orkar genomföra dem, då är det kris.

    SvaraRadera
  3. Vet precis hur detta känns! Men på något "konstigt" sätt brukar det efter en dags vila "kopplas" ihop igen...det gör det oftast för mig.
    Håller tummarna att det fungerar för dig också!
    Kram kram.

    SvaraRadera
  4. mm, jag vet hur det är, sådana dagar har jag också, synd bara att vi inte kan klaga hos Telia när det blir så
    kramar

    SvaraRadera
  5. Ja du ska vi klaga på mörkret...
    årstiden...
    eller bara att vi inte har energi ????


    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  6. Det är de lugna dagarna som behövs för att sen orka med de andra dagarna. Kram!

    SvaraRadera
  7. Detta eviga mörker,brrr! Gör en både trött och initiativlös!Just nu anar man iaf. en strimma av blått över Danmark,hoppas den kommer hit!Ooops,där förvann den,hehehe!

    Ha det gott,kram!

    SvaraRadera
  8. Katten också! Det hade behövts idag.

    SvaraRadera
  9. Usch ja, vissa dagar är man inte riktigt "med". Jag skyller på den gröna men mörka vintern.

    Snyggt hår! Provade du ricinolja i alla fall? ;)

    SvaraRadera
  10. Du har en Award att hämta på min sida :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jo, man blir lätt tröttare när det är mörkt mest hela tiden
    och tror man blir mera ljusberoende ju längre vintern går.
    Men som tur är så går vi mot ljusare tider...så snart så...
    och tiden går trots allt väldigt fort
    kram

    SvaraRadera