måndag 23 januari 2012

Med ögon känsliga för orange


Jag tog mig en tur till Väla idag, för jag behöver nya sportskor. De jag har nu är jättesköna, men tyvärr är de ganska slitna. Det om något är ju bevis på att jag är en flitig motionär! Det var helt underbart att strosa runt där idag. Vilket håll jag än tittade på så lyste det orange. Kläder, väskor och skor fanns i den här vackra färgen. Dessutom var det REA i nästan samtliga affärer och t.o.m. REA-skylten var orange. Nu stod det visserligen SALE på den, men eftersom de hade haft den goda smaken att skriva det på en orange bakgrund så får det passera. Annars kan jag irritera mig lite på att det står skrivet på engelska när vi nu befinner oss i Sverige. Åker man till New York eller London och shoppar så står det banne mig inte REA på deras skyltar.

När jag ändå var på plats så letade jag efter byxor till Rasmus. Jag hade sån tur att det fanns 3 par i hans storlek, och jag behövde bara betala för 2. Sådana erbjudanden får man bara inte missa. Av nån konstig anledning så hamnade jag sen bland babykläderna. Där var det med REA och allt såldes ut för halva REA-priset.

Jag skulle klart haft min orange shoppingbag med mig, så hade jag nog orkat gå där längre. Nu kände jag efter barnbarns-shoppingen att jag var ganska nöjd med dagen, och egentligen är det inte så viktigt med nya sportskor. Jag kan säkert gå ett par rundor till i de gamla.

9 kommentarer:

  1. Mitt minne är kort, men jag har för mig att jag aviserade i den gamla bloggen vilken den nya adressen blev
    Byter jag adress igen lovar jag att meddela dig

    Strunt samma, nu har vi kontakt igen
    Hoppas allt är bra med dej

    SvaraRadera
  2. Mycket möjligt att du har gjort, men nu fick jag ju utlopp för mina deckartalanger.

    SvaraRadera
  3. visst är det konstigt att de inte kan använda sig av de svenska orden, varför SALE i Sverige liksom
    kramar

    SvaraRadera
  4. Jag har också undrat över ordet SALE!!!!Jag gjorde så mycket att det blev soppa idag med.. Vi har snön kvar och minusgrader. Kram!

    SvaraRadera
  5. Ansepanse: Svenska språket holkas ur mer och mer.

    Yvonne: Skönt när man får så mycket över så man har färdig middag.

    SvaraRadera
  6. Nästa gång handlar du till dig själv! OK?

    SvaraRadera
  7. Haha! Jag får kanske skärpa mig på den punkten.

    SvaraRadera
  8. Småskrattar när jag läser för jag är likadan. Jag brukar hamna på Cubus barnavdelning. Där har dom sale jämt. Ursäkta jag menar rea jämt. Håller med dig om engelskan i svenska språket. Den överöser oss från alla håll o kanter. Jag minns när man kallade dom för låneord mest för att det inte fanns något ord som betydde just i svenska språket
    Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det lätt att hamna på barnavdelningarna. Det är nåt magiskt över dem.

    SvaraRadera