måndag 27 juni 2016

Småirriterande


Årets midsommarhelg var nog den varmaste på länge här hos oss. Temperaturen gick upp emot 30 grader och luftfuktigheten höll sig runt 60%. Det gick alldeles utmärkt att sitta helt stilla och svettas. Meterolgerna "varnade" för åska och regn flera dagar i sträck, och det kom också rejäla både åsk och regnväder, men inte över Åstorp. Det var med stor möda man orkade flytta sig från ett rum till ett annat och hoppas att just där skulle det vara lite svalare. Nu saknade jag verkligen luftkonditionering.

Igår blev det väderomslag och när jag vaknade på morgonen var det mulet och lite blåsigt. Härligt! Solen kröp fram senare på dagen och nu har vi ett helt perfekt sommarväder. Orken börjar komma tillbaka och idag ska vi åka iväg och köpa lite material till saker som ska fixas här hemma. Eftersom Göran varit justerad en längre tid så har vi fått ställa in oss på lite mindre projekt. Sådana finns det massvis av....smådetaljer som man upptäcker och retar sig enormt på och säger till sig själv att det här måste göras vid. Sen helt plötsligt faller det i glömska tills nästa gång man stöter på det ofärdiga projektet och retar sig ännu mer. Nu har jag retat mig tillräckligt länge, så nu ska en hel hop irritationsmoment åtgärdas.

14 kommentarer:

  1. Det var nästan skönt att frysa lite i går. Men idag är det åter varmt och soligt, hos oss. Lycka till med dina irritationsmoment.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag riktigt längtar efter att kunna minimera alla irriterande småsaker.

      Radera
  2. Godmorgon!
    Lycka till med vad du ska göra
    Idag är det lite svalare
    18,3 och sol!
    Men..Jag tar ändå fram en ny bok att läsa
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagom är oftast bäst. Jag känner igen det där med småprojekt som ska fixas på sommarlovet.
      Lycka till med dina/era
      Kram Bosse

      Radera
    2. Bosse: Det kan vara ganska kul med lite mindre projekt också.

      Radera
    3. Yvonne: Det är lite mörka moln på himlen, så kanske får lite regn idag.

      Radera
  3. vi passade på att cykla - men fick duscha efteråt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det betydligt behagligare i luften, så nu går det att jobba lite igen.

      Radera
  4. Jag har faktiskt njutit av värmen hela tiden.... även om det inte hade behövt vara så varmt ibland. Idag känns det dags för tröja på mig när jag ska ge mig ut i skogen för en geocachingtur tillsammans med en kompis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blir det nog lite trädgårdsjobb idag. Skönt när man kan vara ute så mycket som möjligt.

      Radera
  5. En härlig känsla infinner sig när man gjort undan saker som smågnagt på humöret. Och ofta tar de inte heller så lång tid att åtgärda. Förresten, var är den lilla hustomten när man som mest behöver honom? Han är ju känd för att fixa sådant som behöver göras. Hos mig latar han sig mest "på loftet". ;)
    Idag har vi mulet och 20-21 behagliga grader. Senare ska det visst börja regna. Jag är SÅ tacksam att vi sluppit den värme ni haft. Midsommarhelgen har varit precis lagom varm.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hustomtar tar kanske också semester?

      Radera
  6. Ibland är det skönt att få ordning på saker och ting!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får en känsla av att ha varit väldigt effektiv.

      Radera