torsdag 30 juni 2016

Brev till farmor


Jag minns när jag var barn att jag ibland läste någon serie om cowboys och indianer. Då hände det ofta att indianerna skickade röksignaler för att meddela sig. Jag tyckte det verkade så spännande. Tänk att kunna tyda en massa rökpuffar. Serierna från när jag var barn fram till nu har verkligen förändrats. Tur är väl det eftersom hela världsbilden är ändrad idag.

Min lille "Dallascowboy" Daniel får inte använda tändstickor, så han skickar i stället såpbubblesignaler. Om jag inte läser helt fel så står det att han kommer hit i slutet av sommaren.

29 kommentarer:

  1. Haha Gunnel, så fint... Tur att du kan tolka lille Daniel. Önskar dig en fin dag 💙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att far och morföräldrar förstår alla språk.

      Radera
  2. Jag är inte bra på att tolka såpbubblor .
    men jag tycker att det står besök i Sverige i slutet av sommaren :-)
    SV:..Har pussat det hände ingenting!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så härligt att få Dallasbesök!
    Kan man plantera ut azalean i trädgården? Övervintra den?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en trädgårdsazalea jag har, men jag vet inte om de man har inomhus annars fungerar lika bra. Troligen, eftersom man kan göra så med hortensian.

      Radera
  4. Åh, vilken härlig bild :)
    Och jag kan nog också ana där bland bubblorna att det står att han kommer till dig i slutet av sommaren :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Såpbubblebudskapet är klart! Han kommer lite senare till farmor och farfar!
    Härlig bild!
    kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken härlig bild med alla såpbubblorna! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såpbubblor fascinerar både stor och liten.

      Radera
  7. Bra du är på att tyda röksignaler, kan du ha mycket nytta av.
    Jag har aldrig sett en sådan kul såpbubbelmaskin. Som liten gjorde jag mina egna såpbubblor och lärde även Peter då han var liten, men detta är ju otroligt vackert, så många fina färger. Skulle kunna tänka mig att ha en själv. Barnslig som jag är.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också den är ett utomordentligt hjälpmedel när man ska göra såpbubblor. Det är svårt att göra så många samtidigt bara genom att blåsa.

      Radera
  8. Hej ! Det var längesedan men jag har tagit bort min hemsida på blogg.se.Den hette mollaretosen.blogg.se Jag var så trött på den att jag skaffade en ny. Här på denna finns det både blogg som jag bara hunnit skriva en i ännu och där jag skriver alla Mina verser. Som jag skrivit i 10 år. Det var därför jag bytte, ville ha ett ställe att samla dem på.
    Så fint foto med alla såpbubblorna på. Jag hoppas att du har läst rätt och att de kommer hem någon gång nu i sommar.Idag har vi mulet men varmt ändå. Ha det bra. Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig bild. :) Jag ser även att det står JAG SAKNAR DIG FARMOR OCH LÄNGTAR EFTER DIG JÄTTEMYCKET.
      Torsdagskram från Bosse

      Radera
    2. Anita: Så kul att höra från dig igen. Nu kan jag också följa din blogg.

      Radera
    3. Bosse: Jaså det var det som det stod i småbubblorna? Jag hade lite svårt att läsa det.

      Radera
  9. En gullig liten kille och vackra regnbågsskimrande såpbubblor puffar förstås bara ut fina och goda nyheter. Såklart!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådana meddelanden är kul att få.

      Radera
  10. Så härligt att få besök av en sån liten man!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  11. Bättre med bubblor än rök, helt klart!

    SvaraRadera
  12. Jag ser fram emot besöket.

    SvaraRadera
  13. Verkligen något att se fram emot!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att ha alla barnbarnen här samtidigt.

      Radera
  14. Oki,du är en hejare på att tyda såpbubbelsignaler du,,hoppas du läste rätt,,då blir det mys,senare i sommar..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nästan säker på att jag läste rätt.

      Radera