torsdag 23 juni 2016

Nu vet jag vad jag har gjort för fel


Jag har alltid tyckt att fotbollsmatcher på TV är så ointressanta oberoende av vilka lag som spelat. Nu vet jag varför jag har tyckt så. Det beror på dekorationerna eller bristen på dem snarare. När Rasmus kom hit igår hade han en ganska stor väska med sig. Jag tyckte det verkade lite konstigt eftersom han bara skulle sova över en natt. Förklaringen fick jag när han öppnade väskan och började plocka ur innehållet. Först och främst var det en Sverigematchdräkt, som han skulle ha på sig under matchen. Sen tog han upp ytterligare 3 Sverigetröjor, som han draperade över soffryggen, en flagga, en lång Sverigehalsduk och en keps. Min TV-soffa är blå så den smälte väl in bland dekorationerna. Jag funderade på vad jag skulle klä mig i, men det löste sig eftersom jag hade blå jeans och en gul T-shirt hängande i garderoben.

Tidigare på eftermiddagen var vi och hamstrade hem godis.......både vanligt godis och naturgodis. Det hällde vi upp i skålar och satte på soffbordet, så vi inte skulle behöva springa iväg och hämta nåt ifall matchen var spännande. Under första matchen passade vi på att äta middag och vi placerade oss vid matbordet så vi kunde se matchen samtidigt. Huvudmatchen var givetvis den mellan Sverige och Belgien. Det var faktiskt riktigt spännande och jag tyckte lite synd om svenskarna när de förlorade. Det hände lite i matchen och bollen spelades inte bara fram och tillbaka hela tiden som jag är van vid att ha sett tidigare. Jag får kanske omvärdera min åsikt om fotboll.

Jag struntade i TV-kommentatorerna för Rasmus kommenterade både matchen och spelarna som bara han kan göra. Ibland skrattade jag så tårarna rann och det sporrade naturligtvis honom till att gå igång ännu mer. Det var den roligaste fotbollskväll jag varit med om.....trots att Sverige förlorade.


GLAD MIDSOMMAR 



32 kommentarer:

  1. Ja, tyvärr så är Sverige inte med längre trots att de spelade så bra.... Ha en fin dag 💙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite synd nu när jag också blivit intresserad.

      Radera
  2. Hade gärna varit med i soffan där och lyssnat på Rasmus och hejat på Sverige :)
    Ha en trevlig Midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma. Han är en underhållare av stora mått.

      Radera
  3. Tråkigt att inte Sverige vann matchen.
    Men ni hade i alla fall roligt, hihi.
    Glad Midsommar kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig. Det är ändå en liten tröst att vi hade kul.

      Radera
  4. Förstår att det var en trevlig match med en sån duktig kommentator.
    Jag håller ett fast tag om solen!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Släpp gärna iväg lite strålar norrut.

      Radera
  5. Haha! Ja, jag kan tänka mig att ni fick en riktigt rolig kväll där i fotbollssoffan :)
    Kram och Glad Midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma önskar jag dig. Rasmus är den bästa fotbollskommentator som finns.

      Radera
  6. Jag borde ha skaffat mig en sådan där älgmössa. Som kan applådera med hornen. Då hade det nog gått vägen.
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! En sån mössa får du skaffa dig till nästa EM.

      Radera
  7. Haha, det gäller att man engagerar sej!
    Ha en fin midsommar du med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som det blir mer spännande med lite dekorationer.

      Radera
  8. Du har tydligen blivit fotbollsbiten. Kanske i senaste laget, för den här gången.
    Önskar dig en fin midsommar! / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Hoppas du njuter av sommarvädret. Lite synd att jag fattade tjusningen så sent.

      Radera
  9. Nu vet jag vad som saknas för att jag ska tycka att sport är roligt - en insatt och rolig kille som Rasmus. Underbart att få skratta och ha kul trots svensk förlust. Så ska det vara.
    Sänder norrbottnisk kram med tillönskan om en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du med får en fin midsommar. Du kan alltid börja med att dekorera i de svenska färgerna medan du letar efter en bra kommentator.

      Radera
  10. Barnbarn är underbara! Nu är det slut på svenska deltagandet för den här gången, kanske det roliga tog slut då?

    Hur som helst, önskar dig en finfin midsommarhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma. Nu får vi hitta ett annat land att heja på.

      Radera
  11. Helt underbart. Det mesta blir helt klart roligt med rätt sällskap. Tycker också det var synd om svenska laget så som de kämpat men men ... värre saker har hänt i världshistorien. Du ska ha en riktigt god och glad midsommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar dig detsamma. Verkligen synd att inte svenskarna kunde hålla sig kvar.

      Radera
  12. Hej, vilket roligt fotbollsminne du nu har att se tillbaka på! Jag håller med dig till fullo, man måste ha både entusiasmen och de rätta attiraljerna, något jag också saknar...tråkmåns som jag är. Men, även finnkäringen har provat något nytt, om kvällarna när jag sitter och målar vid köksbordet så har jag radion på, o vad är det då för program på kvällarna...du kan aldrig gissa...fotboll! Nu har jag då lyssnat på en del, inte hela matcher, av olika matcher och jag är imponerad över radiokommentatorerna! Skickliga, engagerade, roliga, riktiga proffs som får fotbollen att låta som det bästa som finns i världen!
    Önskar dig en skön och avkopplande midsommar med god mat och dryck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma. Jag tror som du att det hela beror på kommentatorerna ifall man ska bli intresserad.

      Radera
  13. Underbart med en egen privat tevekommentator. Jag brukar gå ifrån teven så fort de börjar prata i pausen. Att se fotboll på elitnivå tycker jag är ett sant nöje. Kul att se hur skickliga spelarna är när de dribblar bort bollen från sin motspelare.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lyckligt lottad. Rasmus har lyckats få mig mer fotbollsintresserad.

      Radera
  14. det var nog rasmus som gjorde kvällen rolig, inte fotbollen, hihihi… jag tror att fotboll endast var rolig när jag var ung och kunde kolla in spelarnas snygga lårmuskler! ja, jag såg nog inte spelet då heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det är ju också en synpunkt att ha på fotbollen. Helt klart var det Rasmus förtjänst att det blev en rolig kväll.

      Radera
  15. Roligt att upptäcka något nytt tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rasmus kan nog få mig intresserad av det mesta.

      Radera
  16. Haha, det gäller att få till känslan! :) Jag har aldrig gillat fotboll, men den här gången håller jag i alla fall lite koll på vilka som går vidare (även om jag inte ser matcherna). Och så hejar jag förstås på Island! :)

    SvaraRadera