onsdag 22 juni 2016

Fotbollskväll


Rasmus var här några timmar igår fastän hans föräldrar har semester. Han var inte intresserad av att följa med på deras utfärd idag så i stället fick jag trevligt sällskap. Förra veckan hyrde de en stuga i Alingsås och besökte olika platser i närheten. Han hade klart mycket att berätta om fisketurer, besök på gamla Ullevi, vildsvinssafari m.m. Det fanns ett matningsställe för vildsvin inne i skogen en bit ifrån där de bodde så på kvällen åkte de dit och fotograferade. Vi hade bestämt sen tidigare att han skulle komma hit idag och sova över, men helt plötsligt igår så ville han stanna redan samma kväll. Kruxet var att han först måste iväg på fotbollsträning och efter det hem och äta och duscha. Rasmus tyckte inte det var några problem utan han kunde sparkcykla till mig sen (det är 8 km). Hans föräldrar tyckte inte det var någon bra idé och la in sitt veto. 

Idag kommer han i varje fall och vi har redan bestämt att det ska bli en lång fotbollskväll. Jodå, ni läste rätt. Jag ska kolla på två fotbollsmatcher på samma dag. Det är en helt annan tjusning när man ser på fotboll tillsammans med Rasmus. Jag kan inte riktigt förklara vad det är som gör det, men på nåt underligt vis så blir det aldrig långtråkigt. Först är det Portugalmatchen och sen efter det får vi se hur det går för svenskarna.

Så fort han kommer hit ska vi åka ner och köpa lite godis och annat gott att mumsa på och lite drickbart. Om det nu skulle gå så bra att svenskarna gör mål utan hjälp av motståndarna så måste det firas med lite godis. Skulle de däremot bli helt utspelade behöver vi godis för att trösta oss. Chansen att få äta mycket godis i kväll är med andra ord väldigt stor.

19 kommentarer:

  1. Med nära och kära (typ med Rasmus) så förstår jag att du tittar på fotboll.
    Själv så trillade jag i snarkelådan efter kvällspromenaden med Elsa.
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen skiner och det ser ut att bli en riktigt fin sommardag.

      Radera
  2. Det är nog på så sätt man ska se fotboll ... tillsammans med barnbarn :)
    Ha en riktigt trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Godis är bra både till det ena och till det andra!
    Ha en riktigt trevlig kväll och heja SVERIGE!

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Nja, spännande och spännande....det vet jag inte precis. Men det ska bli kul att tillbringa kvällen med Rasmus. Jag gillar godis bättre.

      Radera
  5. Självklart är det viktigt att ha "rätt" sällskap och godis när man ska se fotboll
    SV: ja du det bullrade och skakade rätt ordentligt när de rev upp asfalten.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir alldeles säkert en trevlig kväll.

      Radera
  6. Vilket bra tillfälle att äta godis :)
    Och jag är säker på att ni får en toppenkväll tillsammans!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag blev medbjuden av några killar från jobbet att följa med till en sportbar och titta men eftersom jag börjar tidigt i morgon så stod jag över. Jag brukar inte titta speciellt mycket men har man sällskap är det alltid trevligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tittar nästan bara på fotboll när Rasmus är här.

      Radera
  8. Så åkte Sverige på däng igen!! Det blev väl lite av ett antiklimax för alla som följt matchen. Jag knäppte bara över för att se läget och då hade Belgien just gjort mål.
    Hoppas Rasmus inte är alltför deprimerad.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var trist för jag tyckte faktiskt att Sverige var värt ett mål åtminstone.

      Radera
  9. Eftersom jag hade radion på så hörde jag att Sverige förlorade trots skapligt spel. Tråkigt. Även om jag är ointresserad av sport så är det ju alltid roligt när Sverige vinner, vilken sport det än gäller.
    Hoppas ni har godis kvar att tröstäta av. Och så har ni alltid trevligt tillsammans - med eller utan fotboll.
    Må väl i Skåne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns godis kvar, så det får nog bli en tröstätarhelg.

      Radera