söndag 19 juni 2016

Obegripligt


Hur kan måndagar vara så långt från fredagar och fredagar så nära måndagar?


Jag måste erkänna att jag funderade i de tankebanorna ibland när jag jobbade. Det var så mycket man ville hinna med under helgen och helt plötsligt så var det måndag morgon igen. Dagarna går fortfarande fort, men jag kan göra vad jag vill vilken dag som helst, så jag är inte beroende av helger längre nu. Vad jag däremot är väldigt noga med är att aldrig göra några trista saker under helgen......sådana där som man drar sig för att sätta igång med. Det får bli en vardag till sånt. Helgen är fortfarande något som man ska längta efter, tycker jag.

20 kommentarer:

  1. Helg är helg och kan man leva så så ska man göra det också.
    Och visst är det så som du skriver. Ibland känns det som om veckan består av måndagar och fredagar och inte flera dagar än så.

    Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske bättre att dagarna går fort. Det känns i varje fall aldrig långtråkigt.

      Radera
  2. Det gäller att ta vara på helgen, speciellt om man går hemma 24/7.
    Vi äter alltid något gott fred, lörd, och söndag, och så sitter vi då inne i vardagsrummet. Även Elsa äter därinne, tillsammans med oss.
    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker man ska gör det så festligt man kan så ofta det går.

      Radera
  3. Helgen tycker jag ska vara något att längta efter.
    SVAR:..Det var första gången jag åt falafel.
    Jag tror det är bra om man prova olika ställe.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jo, men helgen ska vara lite extra! Även om jag tycker om att göra det lite festligt så ofta som det går :)
    Kram och trevlig söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att det är nåt visst med helgen.

      Radera
  5. Det låter klokt, att behålla helg som helg! Visst känns det också i luften att det är fredag eller lördag, människor är allmänt gladare och stämningen lättare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har märkt samma fenomen. Det är nåt speciellt med att vara ledig.

      Radera
  6. Vardag eller helg ... hinner knappt med längre. Jag vaknar ju samma tid oavsett vilken dag - men vi försöker alltid laga maten tillsammans på helgerna, så lite helgkänsla försöker vi nog behålla :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvudsaken är nog att man inte tvingar sig till att göra saker man absolut inte gillar. De kan få vänta till måndagen.

      Radera
  7. I min lugna och lata pensionärstillvaro behövs helgerna för återhämtning. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte helt enkelt att vara pensionär.

      Radera
  8. Instämmer. Helgen är nåt man ska längta efter. Tycker det ska vara skillnad på helg och vardag. Lite festligare kan det få vara på helgen. Jobb å slit kan man ta hand om på vardagen . På helgen ska man må gott .

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska märkas att det är lite skillnad på veckans dagar.

      Radera
  9. Jag har fördelen med mitt schema ibland att få helg på vardagar. Nackdelen med det är att man ibland då får jobba helg..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett sådant schema hade jag med när jag jobbade på barnsjukhuset.

      Radera
  10. Skiljer egentligen bara på söndagar och andra dagar eftersom vi inte får någon tidning den dagen. Jag håller med dig om att man inte ska göra jobbiga och tråkiga saker på helgerna.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får vår tidning varje dag och söndagmorgonen både lördag och söndag är där stora korsord som jag försöker lösa då.

      Radera