tisdag 1 juli 2014

Jag kommer att gå långt


Jag har använt inläggen som ortopeden gjorde åt mig i ett antal månader nu. Jag var helt på det klara med att det skulle kännas lite besvärligt i början, men att det skulle vara så här drygt hade jag aldrig kunnat drömma om. Nu märker jag inte av att det finns nåt extra i skorna.


Igår åkte jag iväg för att hitta ett par fotriktiga skor. Det låter trist. Jag såg framför mig stora, klumpiga dojor i intetsägande färger. Så illa var det faktiskt inte upptäckte jag när jag kom till butiken. Det fanns en hel del att välja på, men naturligtvis var de skorna som jag fastnade för inte speciellt fotriktiga. Jag hade ju gärna sett att de haft nåt i stil med de på bilden här ovan.......ett par rejäla skor som är uppbyggda men ändå har en högklackad stil.

Rasmus är expert när det gäller att handla skor. -"Ska du ha gympadojor måste du gå till Team Sportia", sa han, "för där finns bra skor." Alltså begav jag mig iväg till den affären......och där fanns det skor. Milda makter! Det var tapetserat med skor längs två väggar. Hur i all världen skulle jag välja där? Som tur var kom en mycket trevlig expedit fram och undrade om han kunde hjälpa mig. Jag kände mig verkligen i behov av hjälp. På ett litet kick hade han ordnat fram snygga skor i rätt storlek som satt som gjutna på foten. Nu var skogspromenadskorna fixade, men jag ville gärna ha ett par nättare skor som jag kunde använda när jag gick på teater eller restaurang t.ex. Rasmus förstod inte vad det var för mening med det. -"Jag kan äta på restaurang fast jag har gympadojor på mig", sa han.

Då kom jag på att jag hade läst en liten notis där det stod : Skippa klackarna och matcha din outfit med sportiga skor. Modehuset Chanel i Paris hade under modeveckan visat sportiga, sköna skor i pastell och vitt tillsammans med sin kollektion. Rasmus hade rätt. Sportskor är gångbart överallt. Jag lyckades hitta ett par vita med blingbling på.


Perfekta restaurangskor.

26 kommentarer:

  1. Godmorgon! Rasmus är en kille med förstånd! Bra att han kan hjälpa dej!!!!...........................Jag var osäker för blomman var så röd.Men nu har jag googlat och det är en porslinsblomma! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han konstrar inte till saker och ting.

      Radera
  2. De vita med blingbling på är jättefina att gå på restaurang med. Rasmus är en klok kille, det är då ett som är säkert:)
    kram
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skorna är väldigt sköna att gå i. Rasmus brukar ha så bra idéer.

      Radera
  3. Jättesnygga skor! Nätta och fina och lite blingbling. Perfekta "fin"skor :)
    Och visst är det bra att rådfråga de yngre ibland :)
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rasmus är ärlig och säger till om han inte tycker nåt passar, så jag litar på hans smak

      Radera
  4. Kul inlägg och kommentar.....jag kan äta även om jag har sportskor......!! Här i Gbg finns en affär som heter Bekväma skor (skrev om den för en tid sen) och de har jättefina skor som framförallt är supersköna. /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skor måste kännas sköna annars är allt förstört. Det går inte att ignorera om man har ont i fötterna.

      Radera
  5. Vad bra med en egen shopper (heter det inte så?). Fina skor absolut. Du kommer som sagt att gå långt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rasmus kunde mycket väl bli en personlig rådgivare när det gäller kläder för han har mycket bestämda åsikter om vad han gillar.

      Radera
  6. Ja visst perfekta och snygga. Ja det är inte lätt att hitta rätt men tur att hjälpen blev toppen.
    Att foten ska må bra är viktigt, det gör att hela kroppen mår prima.
    Ja ungar de är kloka, de vet hur det ska vara . . . .
    Må gott i hela kroppen/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid varit tokig i skor, men det blir svårare och svårare att hitta skor som man verkligen trivs i. Tyvärr är inte högklackat nåt för mig mer, men det finns många andra snygga modeller.

      Radera
  7. Det här med skor är inte enkelt. Som ung så var det bara att köpa det som jag tyckte var snyggt, Men nu måste de vara fotriktiga, plats för inlägg och dessutom ha en snäll "hälkappa" som inte ger mig skoskav. Som väl är börjar jag bli riktigt bra på att hitta sådana skor - även om de inte alltid är så snygga som jag skulle önska... ;-)

    SvaraRadera
  8. Kul bild på gympaskon med pumps. Rolig och klok kommentar av Rasmus också :)
    Hos Frövi skor kan man hitta många fina med plats för inlägg och de säljer på nätet om man inte bor i Stockholm eller Umeå.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Jag ska kolla upp dem.

      Radera
  9. Så bra att Rasmus ställer upp ... klok kille! De ser mjuka och sköna ut dina nya vita skor... kanonsnygga!
    Svar på din fråga: Har inte gjort någon fotobok, men funderar på det... ofta...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut du ska göra en bok...och kanske ge ut den. Jag sätter upp mig på vill-ha-listan.

      Radera
  10. Hejsan Gunnel !

    Jättefina, ser ut att vara lika sköna som de jag har och köpte två par nya innan jag blev sjuk.
    Sneakers.Har också inlägg.Nu mera.och en förhöjning under högra hälen på 5 mm.

    Kram Mi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite besvärligare att handla skor nu. När man var ung behövde man bara titta på modellen och priset. ...nästan allt kunde man gå i. Nu fodras omsorgsfull provníng.

      Radera
  11. Snygga skor och lagom med bling bling.
    Du kommer att bli fin i dom dojorna!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack för tipset!
    Kram och hälsa Rasmus!

    SvaraRadera
  13. Visst finns det fina skor där man kan ha inlägg i, men de brukar kosta en hel del. Jag har också några såna, för jag behöver inlägg när jag ska gå lite längre. Du lyckades hitta fina, som ser sköna ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag saknar den tiden då man bara hoppade i skorna och spatserade iväg.

      Radera