lördag 19 juli 2014

Om ni undrar vad jag gör


....så gör jag ingenting. Jag bara väntar och väntar och väntar. Snart kommer Zoé och Santos hit och ska stanna drygt en vecka. Det får nog bli strandbesök i veckan för annars går det knappast att vara utomhus. I trädgården känns det som i en bastu. Fruntimmersveckan brukar ju annars ha ord om sig att vara en regnvecka, men det kan man inte kalla den för i år. Jag får ta en sväng ut på vägen nu och se ifall jag kan skymta bilen. Ibland går tiden väldigt långsamt.

36 kommentarer:

  1. Här görs heller inte många knop. Visst är det konstigt - man längtar och längtar till sommaren. Och nu plötsligt är det litet för varmt.
    Visst ska jag plocka litet blommor, för det är mannen värd. Fast det blir inte vattenväxter.
    Så roligt att få besök för er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot lite spring och bus.

      Radera
  2. Ja, aldrig går tiden så långsamt som när man väntar på barnbarnen...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det brukade ofta regna under fruntimmersveckan. Eftersom både min mamma och jag hade våra namnsdagar under den veckan minns jag det litet extra.
    Låter väl bra med bad i värmen.
    Du och Nalle Puh har kanske lärt er att ta det lugnt. :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Nalle Puhs avslappnade stil.

      Radera
  4. Det är väl gott att 'göra ingenting', hur gör man då, hi hi. . . . .
    Men om man väntar på något gott som barn, barnbarn och vovven blir väntan lååång.
    Visst är det hett nu, men det är högsommar och kul för alla lediga semesterfirare.
    För oss 'gamlingar' här hemma tar vi dagen som den kommer, mycket slappt och vila och dopp i karet.
    Ha det så trevligt med familjen/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt enkelt att göra ingenting. Man gör som vanligt fast mindre.

      Radera
  5. Härlig väntan du har.
    Men så kärt och fint besök du ska få, eller dom kanske redan anlänt.
    Njut nu och ha det gott.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Nu är Santos och Zoe' här. Rasmus ville också sova över eftersom han inte träffar sin kusin så ofta. Då måste tiden utnyttjas.

    SvaraRadera
  7. Tillbaka igen efter två ouppkopplade veckor i sommarhus! Det ser ut som om ni också har det varmt och skönt! Kul med besöket förstår jag.

    SvaraRadera
  8. Ibland är det skönt att inte göra något alls.....Men visst går tiden extra sakta när man väntar på något roligt :)
    Hoppas ni får en härlig vecka tillsammans!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inplanerat mycket roligheter.

      Radera
  9. Inget är som väntans tider, sägs det. Det verkar stämma på dig.

    Nu är väl barnbarnen hos dig... hoppas ni hr en härlig vecka framför er!

    Jag gör inte så mycket heller, uppvaktade mitt 2-åriga barnbarn igår! Så jag har fått litet av den varan också...

    SvaraRadera
  10. I år artar sig verkligen fruntimmersveckan och veckan som kommer lär bli varm och solig. Det blir säkert härligt för lilla Zoé att få vara vid stranden. Hoppas att väntan snart är över!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit en mycket varm och solig vecka-

      Radera
  11. det är roligt att vänta också, ifall det är ett kärt besök !
    "bastu" är här med...kram !

    SvaraRadera
  12. Trevligt med barnbarnsbesök! Antar att de har kommit nu... förresten... nu såg jag din kommentar till Mia :)
    Ha det gott och njut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så otroligt fort tiden går vissa dagar.

      Radera
  13. Då väntar du på något riktigt roligt och jag förstår att du kommer vara strängt upptagen närmaste tiden. Ha det riktigt mysigt nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte varit några längre stunder där jag behövt fundera över vad jag skulle göra.

      Radera
  14. Förstår att tiden blir lång när man väntar på något bra. Om du undrar vad jag gör så svettas ,svettas jag!1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det i varmaste laget för min del.

      Radera
  15. Enligt den gulliga bilden verkar du må bra. Enligt tidningen ska det bli regn om några dagar. Hoppas det blir blandat väder när du får kärt främmande. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lovas regn i morgon, men för säkerhets skull tror jag nog att jag sätter igång och putsar lite fönster.

      Radera
  16. Det är precis tvärtom i år...fruntimmersveckan bjuder på sol och värme som aldrig förr
    Hoppas du har det bra med lilla Zoe och med Santos.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket annorlunda fruntimmersvecka.

      Radera
  17. inget är som väntans tider, men nu har du väl fullt upp! läste nyss att SMHI uppgraderat värmevarningen här i dalarna till en tvåa, jo jag tacjar
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värmevarning är man inte så van vid...det brukar mest vara regnvarning.

      Radera
  18. Den som väntar på något gott.. Tiden går fort smart är de här.

    Och regn, vad är det. En sådan här värmebölja var länge sedan jag upplevde och man var rädd efter den milda vintern att det inte skulle bli någon sommar. Men den kom med råge. Jag älskar denna värme trots att det nu legat över 30 grader och ska bli varmare. Bara man tar det lite lugnt så...


    Ha det gott med de dina

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar med soliga somrar, men i år är det kanske lite väl mycket. Det blir till att dra sig in i skuggan. Fast hellre det är att det ska regna.

      Radera
  19. Man tar det lugnt om man kan i värmen. Här bröllop i morgon. Hur lugnt nu det kan vara?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte är man särskilt effektiv nu.

      Radera