torsdag 20 september 2012

Jag ska möblera om....igen



Vädret blev bättre fram emot kvällen igår, så jag hann ut i trädgården och såga ner det som skulle bort. Nu är endast roten kvar på lagerhäggen och två höga stammar på cypressen. Det överlåter jag åt Göran att roa sig med. Jag försökte faktiskt få bort mer, men sågen ville inte som jag, så jag tyckte inte det var nån idé att envisas. För ett tag sen var jag med i en fotoutmaning och tog då en bild på vad jag trodde var sommarens sista nyckelpiga. Så fel jag hade! När jag sågade ner grenarna på cypressen, så kom det fram hur många nyckelpigor som helst och kilade runt på stammen. Tydligen hade jag stört dem.

Nu ska jag ägna mig åt inomhus jobb ett tag. Den här årstiden är ju som klippt och skuren för att möblera om och ändra på allt som över huvud taget går att ändra på. Jag misstänker att det är därför som min man inte gillar hösten. Jag, däremot, är i mitt esse nu. Idag har vi hämtat hem nya sängar. Vi har haft en dubbelsäng som var 183x200cm. En helt ok säng....tills man ska dammsuga under den. Vi har valt att ha vårt minsta rum till sovrum, och då var det så lite plats runt ikring, så jag kunde inte komma in med dammsugaren undertill. Varje gång fick Göran lyfta upp hela sängen medan jag dammsög. Nu har vi skaffat två enkelsängar som visserligen ska stå bredvid varandra, men jag orkar i varje fall dela på dem, så jag kan städa där själv. När man ändrar i ett rum, så betyder det automatiskt att man måste ändra på fler ställen i huset. HURRA! Jag kommer att ha fullt upp med inredning hela hösten.


Nu är det 29 dagar kvar.


18 kommentarer:

  1. tycker du det är roligt att möblera om? jag tycker bara att det är jobbigt jag, fast nu har vi satt igång ett projekt med att riva tapet i ett av rummen :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att möblera om och gör det så ofta jag får en chans till det.

      Radera
  2. Så snällt av dej att lämna kvar något som Göran kan roa sig med!Förr möblerade jag också om,men nu blir det alltmer sällan.Så.. det avtar med åldern.Då är du och jag lika,jag är också hialös.Så då är jag i gott sällskap.! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste ju gömma något kul till honom.

      Radera
  3. Det är så roligt att möbla, som Lotta på Bråkmakargatan säger :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan Gunnel !

    Här är det nog omöjligt att göra det. Nu sedan Prinsen lagt beslag på vissa ställen, som tur är ligger inte jag på fönsterbrädan eller på hurtsar. Men han hoppar upp på min byrå i hallen, där jag har en minibyrå i papp med mina grejer till hörapparaterna, där kan jag inte stå längre.Nyfiknare katt får man leta efter.Inga småbuketter med tygblommor får vara ifred. Allt ska rivas ner.Om en tio år har han lugnat ner sig tröstade Nanna en vän mig idag.Då är jag 79 år.Bevare mig väl.Vad har jag gett mig in på.

    Men han är världens goaste emellanåt.

    Kram Mi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Låter som du har fullt upp. Det är som att ha småbarn igen.

      Radera
    2. Verkligen, blivit nervösare dessutom, hoppar till för vartenda ljud jag inte känner igen.

      Radera
  5. Skönt med nya sängar :-) och mer lättstädat. Själv möblerar jag aldrig om, för jag tycker det står bra som det står. I för sig är vårt hus ganska litet och här har vi inga andra möjligheter att möblera på. Men inte ens när jag bodde i lägenheter tidigare, så möblerade jag om. Men det är kul att köpa lite nya inredningsdetaljer ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går ju som du säger att ändra om med lite nya småsaker också. Men ibland kliar det bara i fingrarna att flytta runt på allt.

      Radera
  6. Så härligt att få möblera om lite. Jag har också köpt mig en ny säng och får den nog i början på nästa vecka. Få se vad jag ska göra av de två som står i mitt sovrum nu?
    Sen går jag och tittar och mäter här i vardagsrummet........???
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att planera ut nya platser för möblerna. Det piggar upp tycker jag.

      Radera
  7. Smart tänkt med sängbytet där. En del saker måste man liksom leva med för att få rätt. Vi måste få mer av förvaring i källare så vi funderar som bäst på hur vi ska lösa det. Roligt är det i alla fall att grubbla och göra om

    SvaraRadera
  8. Men när hinner du njuta av allt då? ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag under tiden jag håller på med omändringen.

      Radera