tisdag 15 november 2011

Igår gick jag för långt


Det finns inte en muskel i hela min kropp som inte protesterade i morse när jag skulle stiga upp. Vi testade att gå en annan väg i skogen igår, för det blir lite trist att se samma träd och samma stenar dag ut och dag in. Naturligtvis finns ju den möjligheten att gå en bestämd tid och sen göra helt om marsch och promenera hem igen. Då har man ju lite koll på vad man pysslar med. Men ibland har man lite för höga tankar om sin egen förmåga....och kondition. Eftersom solen sken blev humöret på topp, så vi stegade iväg på en slinga som vi inte gått de senaste 20 åren. Jag kom ihåg att den var ganska lång.....det var ungefär vad jag mindes av den. När man väl gett sig in på den här promenaden så finns ingen återvändo. Det var bara att knata på. Och det gjorde vi. I en och en halv timme...backe upp och backe ner. Vilken lycka när vi började skymta hus igen och inte bara träd!
Idag får det bli en väldigt kort runda.

11 kommentarer:

  1. Efter gårdagens strapatser kan du ju unna dig att ta det lugnt idag.

    Maken har just gett sig iväg på en promenad, men jag håller mig inne, för jag har en sockerkaka i ugnen.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Men du gjorde det Härlig prestation
    Vad är det man säger : Ta lärdom av det du gör. Låter som det har du gjort
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men du klarade det.. Var försiktig nästa gång du gör val! Ja det var en oförglömlig dag med Hasse.Han är så enkel och naturlig. Kram!

    SvaraRadera
  4. Ingrid:Det blev ingen runda alls. Känner mig lite allergisk mot skog idag.

    Lisbeth: Ibland önskar jag att jag inte var så optimistisk.

    Yvonne: Hoppas jag lärt mig nåt...nu gäller det bara att minnas det också.

    SvaraRadera
  5. Hahaha ja du det där känner jag igen...
    frejdigt att knata iväg lite för långt....
    brukar ofta bli så när vi är i fjällen å vandrar...
    allt är så underbart och plötsligt har man gått alldeles för långt.....
    men en dags vila så är du nog på g igen ska du se...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  6. Tänk att få vandra i fjällen! Men då måste jag träna upp min kondis.

    SvaraRadera
  7. Du hade i alla fall tur med vädret, eftersom solen var framme. Hoppas du tagit det lugnt idag istället.

    SvaraRadera
  8. Jag har tagit det MYCKET lugnt idag.

    SvaraRadera
  9. Skulle nästan tro att det blev en längre tid ute iaf......sicket väder vi har haft idag!

    Nu vid kvällsfodringen var det stjärnklart och lite kyligt, men friskt!

    Nattikram

    SvaraRadera
  10. Ja du jag skäms har inte prommenerat över huvud taget på hur länge som helst..Måste ta mig i kragen..Ha en fin dag och lycka till på din korta runda..Kram Nicki / Night Lady

    SvaraRadera
  11. Idag ska jag knata runt i skogen igen i strålande solsken.

    SvaraRadera