tisdag 21 september 2021

TUT, TUT!



Rasmus har alltid varit intresserad av bilar.


Han provkörde alla slags modeller.


Det var meningen att han skulle överta morfars gamla Volvo, men tyvärr så blev det så mycket att göra vid på den till sist, så vi sålde den.


Rasmus ville ändå ha en Volvo och till slut fick han tag på "önskebilen" som han köpte efter jul i fjor. Den har han använt när han övningskört och idag var det dags för uppkörning. Jag har väntat neröst på sms från honom. Jag visste att uppkörningen började halv 9 och strax före halv 10 kom sms:et: " Jag klarade testet!" Det trevligaste sms jag nånsin fått. Körkortet skickas hem till honom om en vecka och sen ska jag utnyttja Kvidinge Taxi flitigt.

30 kommentarer:

  1. Grattis till Rasmus!!!
    Sv..Ja det var ett mysigt besök!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis Rasmus till körkortet!
    Härligt med ännu en "taxi"
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Perfekt med egen privatchaufför =)
    Jag kan än idag känna känslan då man klarat uppkörningen, fast på min uppkörning fick man kortet i handen. 6 september 1990 oj tänk så många tusen mil jag hunnit köra. Ha en bra dag! Nu mot jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick vänta på att få mitt hemskickat, men det var längesen....1964

      Radera
  4. Grattis till Rasmus! Tänk så glad han måste vara nu när han kan få stå till tjänst som privatchaufför.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas han uppskattar utnämningen till privatchaufför.

      Radera
  5. Grattis! En stor dag!
    Jag körde prickfritt i 50 år och tog även E-körkort, men 2017 tyckte inte ögonläkaren att jag skulle köra mer. Kändes så konstigt.....
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste kännas konstigt efter att ha kört i så många år.

      Radera
  6. Stort GRATTIS till Rasmus! Nu kan han testa hur det är att vara privatchaufför! Så stolt han måste vara.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Ett stort grattis till Rasmus! Så roligt för honom och så praktiskt för dig med en ny taxi. Win win helt enkelt :D

    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till Rasmus! Så bra att ha fått en privattaxi! Kram!

    SvaraRadera
  9. Stort, stort GRATTIS till körkortet! Bra jobbat där! Du kan vara riktigt stolt över den bilintresserade killen. Å den där första bilen som ser ut att vara byggt av sleepers är kanoooon:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar med den bilen...den verkar säker.

      Radera
  10. Grattis till Rasmus =) Så skönt att körkortet är i hamn, sådan frihetskänsla att ta sig dit man vill...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han tycker det är skönt att själv kunna ta sig till kompisar.

      Radera
  11. Ååhhh ... stort GRATTIS till Rasmus! Och till mormor som nu kan få skjuts vart hon vill!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Rasmus, grattis till körkortet! Lycka till i din fortsatta karriär som bilist! :)
    Jag minns hur lycklig jag var när jag klarade körkortet på första försöket. Och när jag senare även klarade trafikkortet (som det hette då) var jag mäkta stolt. Då hade jag ABCE-behörighet. Och fick ratta tunga lastbilar och långa, tunga släp. Vilket jag gjorde under en härlig tid! (Brydde mig aldrig om D-behörighet eftersom jag inte ville köra buss.)
    Kram från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har körkort för tung motorcykel, men jag har aldrig ens provsuttit en motorcykel.

      Radera
  13. Vad roligt! Stort grattis till Rasmus! Och klart att detta är den bästa chaufför du kan få- Och med egen bil! Imponerande! Snart dags alltså för premiärturen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att få sitta i baksätet så det riktigt känns som om jag har en privatchaufför.

      Radera
  14. Vilket trevligt sms att få och grattis till Rasmus. Min favoritbil blev den på översta bilden. Så snygg! Lite Familjen Flinta över den.

    Kram och fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om Flintabilen. Nya har jag en ny idé till min julkalender.

      Radera
  15. Grattis till Rasmus. Det kommer jag ihåg att det kändes stort då körkortet var i hamn.
    Så trevligt för dig också, kunna få skjuts av Rasmus som jag förstår gärna ställer upp.
    Härliga bilder på honom i de olika bilarna.
    Ha det bra och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en stor frihetskänsla att ha körkort.

      Radera