torsdag 9 september 2021

Lyxtid

 


Idag har jag en tid hos min frissa redan kl. 8 på morgonen, men det är inga problem att stiga upp tidigt när det gäller sådana saker. Mitt hår är så långt nu och luggen räcker nedanför näsan, så jag måste hela tiden stryka håret åt sidan. Jag trivs bra i lite längre hår och vill inte att hon klipper av för mycket. Det är inte bara klippning jag har beställt utan även färgning. När jag var yngre fixade jag det själv, men jag har blivit bekvämare med åren. Jag vill skämma bort mig själv, för det mår jag bra av. 

Jag tycker egentligen att man alltid ska vara snäll mot sig själv. Det är inte liktydigt med att vara egoistisk. Faktum är att om man är nöjd med sig själv blir man automatiskt på gott humör och generösare mot andra. Jag har ätit en tidig frukost men frissan bjuder alltid på en kopp cappuccino när jag sitter där med färg inkletat i håret. När jag fått koppen och hon satt skyddet på min glasögonskalmar så de inte också blir färgade....fast det hade klart matchat hårfärgen perfekt.......letar jag upp en skvallertidning och sitter och njuter. Så lyxigt det känns! Inga krav som pockar på. Jag kan bara sitta och slöa och det är jag som är huvudpersonen just då. 

BP har tipsat om ett serum för ögonfransar som lär vara väldigt bra. Igår fick jag hem mitt paket och nu väntar jag med spänning på att snart kunna vifta med mina långa ögonfransar. När jag tittar på Mimmi så undrar jag om BP tipsat henne också om Xflash för det var väldigt så långa ögonfransar hon har.


26 kommentarer:

  1. Härligt att sitta hos frissan. Jag klippte mig i går, men jag färgade inte mitt hår, visserligen gillar jag inte att jag blivit mörkare, men är tacksam att jag fortfarande inte har ett enda grått hårstrå.
    Ha en skön dag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna gången valde jag att få hasselnötsbrunt utan slingor, och pagefrisyr. Känns riktigt bra.

      Radera
  2. Visst ska man vara snäll mot sig själv! Så spännande med det där serumet för att få fina ögonfransar. Du får rapportera så att vi får veta om det är något att satsa på.
    Trevlig torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört mycket gott om det så jag förutsätter att det är bra.

      Radera
  3. Så skönt för dig att få håret klippt. Jag har ännu inte kommit till skott men det måste göras. Dock kommer jag inte att klippa mig lika kort som vanligt utan vill kunna sätta upp det i en svans. Självklart ska vi vara snälla mot oss själva och det handlar inte ett dugg om egoism.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det känns bra att ha lite längre hår så jag kan variera frisyrer.

      Radera
  4. Härligt med frissa tid. Brukar gå dit ungefär var 8de vecka. Klippa två ggr, slingor den tredje gången. Har också pagefrisyr. Kan sätta en tofs om jag tar hjälp av klämmor....
    Har haft samma frisyr i massor av år. Trivs man, så behöver man inte byta.
    Skämde bort mig med att beställa en laddning kläder från House of Lola. Tyckte att jag gott kan skämma bort mig lite! Man mår bra av det, precis som du skriver.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst är det fint att skämma bort sig själv. Jag gör det också gärna och på olika sätt. Och jag skämmer också gärna bort andra i min omgivning.
    Ett besök hos frissan uppskattar jag också men har nog gått var åttonde vecka även under pandemin. Även jag har nu lite längre hår, mer jämnlångt, och trivs också bra med det.
    Serumet verkar spännande. Du får berätta och kanske ta en "före" och en "efter" bild. Säkert har Mimmi läst tipset.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att se om serumet fungerar lika bra på mig som de påstås i reklamen.

      Radera
  6. Fint att ta hand om sig, så brukar jag tänka. Jag har klippt mig frekvent under hela pandemin faktiskt. Minst var åttonde vecka och nu har jag snart en klipptid igen.
    Ögonfransarna mina, dem låter jag vara naturella. Vågar inte då jag har en ögonsjukdom.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag ska till frissan imorgon.Jag hoppas att få se en bild av dina långa ögonfransar:-)
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Håller helt med dig om lyxkänslan hos frissan och att man ska vara omtänksam mot sig själv. Att skämma bort sig själv då och då känns underbart, och jag hoppas att både du och jag kan göra det många år framöver.
    Tusen tack för länken:-) Så skoj att du nappade på serumet. Jag köpte Xbrow för ögonbrynen igår också. Då är det bara att vänta i fyra veckor ungefär, du på dina fransar och jag på mina ögonbryn. Lyx det också. Det är kul at precis som Mimmi kunna titta sig i spegeln och visa upp ett stort leende:-) Okej, hon gör det inte på din bild, men ändå...

    SvaraRadera
  9. Den som väntar på nåt gott osv. Jag hoppas mycket på det här serumet.

    SvaraRadera
  10. Det gör du rätt i att skämma bort dig själv.. Det behöver vi alla.. Lycka till med ögonfransarna och Mimmi har nog gjort detsamma fniss.. Ha en fin helg nu kram.. Nicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag tror med att Mimmi läst tipset.

      Radera
  11. Det är skönt att få skämma bort sig själv. Men, just att sitta hos frisörskan känns inte så bra för mig. Jag har svårt att koppla av där och njuta går inte alls.
    Du blev säkert så fin, både med håret och färgen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är jätteskönt att bli ompysslad hos frissan.

      Radera
  12. Så bra att du kan lyxa till det lite för att må bra ... antar du är hemma igen nu - och jag hoppas du blev nöjd :)
    Önskar dig en fin fredag och en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev jättenöjd. Vi behöver alla lite lyxtid i vardagen.

      Radera
  13. Lite lyx får man väl unna sig ibland och låta någon annan ta hand om färgning av håret, brukar hjälpa frugan här ibland, nån tur till frisörskan blir det väl inte förrän alla kommit i ordning igen när det gäller "Coviden".

    Borde nästan vara lag på att vara snäll även mot sig själv, absolut.

    Tillönskar dig en fin helg nu, ha det bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min frissa tar bara emot en kund i taget så det känns ganska ok.

      Radera
  14. Visst är det mysigt att gå till frissan, snart ett år sedan jag var där sist och det syns ;) Lyx i vardagen måste vi ha då och då... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart att få känna sig ompysslad.

      Radera