torsdag 11 mars 2021

TV-serie i flera avsnitt

 Den enda av mina barn som kan se hur jobbet med rummen här hemma flyter på är Ulrika. Jag berättar för Peter och Katarina när vi pratas vid och skickar foton, men det blir aldrig det samma. Jag talade om att jag tänkte göra ett Hemma-hos-reportage när allt var klart och det nappade Katarina på. Hon föreslog att jag videofilmade varje rum för sig och gjorde det liknande en TV-serie med flera avsnitt. Fantasin flödar fritt i hennes hjärna. Jag känner igen mig lite i det. Hon hade t.o.m. hittat på namn på rummen i källaren, och tyckte vi kunde hålla oss till Astrid Lindgren-temat.


På Görans snickarrum fanns ju egentligen bara ett förslag som dög; nämligen Snickerboa.


 Mitt kombinerade sy-och pysselrum föreslog hon skulle heta Nils Karlsson Pysslings hörna. Det har lite dubbel betydelse för det gäller all slags pyssel i det rummet och jag vet en liten pyssling som gärna flyttar in där. Det är tveksamt om Zoé lämnar källaren någonting när de kommer hit till sommaren. Hon är en riktig Pyssel-Fia.


Semesterrummet döpte Katarina till Junibacken och det låter som ett semesterpensionat. Visserligen kommer de nog inte hit förrän i augusti, men rummet fyller säkert sin funktion alla månader på året. 


Zoé är lika påhittig som Madicken och skulle hon få för sig att hoppa fallskärm med hjälp av ett paraply så är det inte så farligt. Nere i källaren kan hon knappast klättra upp på taket utan det högsta där blir ett pysselbord och det är ganska ofarligt.

Jag undrar ifall TV vill köpa in min serie och visa den. Det är väldigt populärt med inredningsprogram har jag märkt. Mitt krav är att den visas på en reklamfri kanal för jag avskyr de där reklamavbrotten. Glöm inte att hålla utkik i tidningen så ni inte missar årets TV-program. 

31 kommentarer:

  1. Du och din familj är så påhittiga. Så passande namn på era olika rum. Klart att TV vill köpa in "Hemma hos Pantertanten". De skulle bara våga säga nej.
    Ännu en dag då jag sitter och småskrattar vid bloggläsningen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för namnförslaget! Det passar perfekt på serien.

      Radera
  2. Tack, Tove! Fantasin räddar många trista dagar.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga, kreativa och fantasifyllda rum som kommer att finnas hemma hos er! Junibacken låter inte fel det heller :D

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli mer praktiskt nu efter omändringen.

      Radera
  4. Va härligt! Jag ska absolut hålla utkik 😉hatar också reklam 😔
    Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du vill följa serien.

      Radera
  5. Wow vilken toppen idé =) Jag vill absolut se alla avsnitten och jag tycker vi börjar med två avsnitt från pysslingen. När jag körde hem nu så blåste det snö/regnade på tvären. Väl inne i garaget kunde jag konstatera att fronten var helt igen isad..... hallå våren kom tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag får se hur det blir med ordningen. Vi har också haft snö och blåst här, men nu är det bara slask kvar. Våren är efterlängtad.

      Radera
  6. Kommer absolut att kolla när det sänds. Även i reklamkanal. Det går att zappa bort reklamen.

    SvaraRadera
  7. Jag tror att TV kommer att bli intresserad!
    SV..Jag har använt Danska pengar med hål i!
    Ha det så bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så härligt. Klart att rummen ska ha just de namnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte Katarina hade bra namnförslag.

      Radera
  9. Vilken suverän idé! Och härliga namn på de olika rummen. Jag såg ett tv program häromkvällen, reklamfri kanal, där en ganska ung tjej köpt ett hus på Österlen som skulle göras i ordning. Hon hade också namn på alla rum och varje rum fick också olika vänner till henne som "beskyddare".
    Jag kommer absolut att titta. På reklamfri kanal. Men skulle du sälja in serien till en reklamkanal så offrar jag mig.
    Kul att de hur projektet fortlöper.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Så snällt att du tittar oberoende av vilkan kanal som sänder serien. Jag anade aldrig att det skulle bli en sån respons. Det finns redan en liten tittarskara och inspelningen har inte ens börjat.

      Radera
  10. Oj vad spännande! Jag kommer att ha ögon och öron vidöppna för att inte missa programmet. Hoppas det blir på ettan eller tvåan! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka fixa så du blir nöjd.

      Radera
  11. Vad häftigt och vilken fantasi, underbart!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Dina döttrar håller dig och inte minst din hjärna sysselsatt på ett himla roligt sätt tycker jag. Idén är så bra att jag faktiskt tycker att du ska kontakta svt och berätta. Tror att nya innovativa programidéer i dessa pandemitider är mera än välkomna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har kanske rätt. Jag får göra ett försök.

      Radera
  13. Vilka mysiga namn! Själv tycker jag om reklampauserna, för då sätter jag på kaffe, släpper ut hunden (och mig ssjälv) på kiss, tömmer diskmaskinen etc. etc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa pauser behövs, men det är irriterande när samma reklam visas femtioelva gånger på en kväll.

      Radera
  14. Vilken pangidé Katarina kom på. Säkert kommer TV att höra av sig. Skönt att läsa att det blir i en kanal utan reklam. Vi såg för några dagar sedan "Husdrömmar" med en Ystadkvinna som fixade till ett gammalt hus på Österlen. Pyssel-Fia längtar till sommaren hon kommer att ha bleka armar.
    Helgkram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag längtar efter Pyssel-Fia.

      Radera
  15. Det blir spännande att följa den serien. :) För mig spelar det ingen roll om den sänds i reklamkanal eller SVT. Jag tycker ofta det är bra med reklampauserna, då passar jag på att ta en tur till köket, badrummet eller bara röra mig lite.
    Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  16. Låter som en rolig och fin idé.. Ha en riktigt fin och mysig helg nu kram..

    SvaraRadera