måndag 20 juni 2011

Sommarlov


Vädret den här första dagen på sommarlovet har inte precis varit det bästa. Det har ösregnat från och till hela dagen. Men det är ju ändå lov, med allt vad det innebär. Sovmorgon, inga läxor, lek med kompisar och få stanna uppe lite längre på kvällen. Eftersom inte Rasmus är på Fritids, så åker jag hem till honom på morgonen så hans mamma kan ge sig iväg till sitt jobb. Jag får lära mig jättemycket om fotboll. Idag har han berättat allt för mig om glidtacklingar och stämplingar. Lite svårt att ställa några frågor, eftersom jag är helt borta när det gäller fotbollsregler.

Rasmus är inne i en period nu när han läser högt på allt han ser. Vid lunchen idag tittade han efter bäst-före-datumet på mjölkpaketet. -"Finns det bäst före datum på människor också?" frågade han. Ja, man kan ju undra. Ibland känns det som mitt "bäst-före-datum" är utgånget för länge sen, och vissa dagar är det som om man var "nypaketerad". I ärlighetens namn ska sägas att det senare alternativet inträffar inte så ofta. 

4 kommentarer:

  1. Bra fråga av en klipsk kille!

    Nog börjar bästföredatum bli passerat, men ännu är det långt kvar till sista förbrukningsdag ;) (hoppas jag)

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Kanske du ska be Rasmus att ni lirar lite fotboll så att du kan förstå bättre. Akta dig bara så att inte bäst före datumet går ut.
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. Här är nog en till som inte har en aning om fotboll:) Ingen dum fråga han ställde, bäst före är nog säkert förbi här redan, men man gör så gott man kan;)

    SvaraRadera
  4. Vilken söt filosof =) Ingen dum fråga faktiskt =)

    SvaraRadera