måndag 27 juni 2011

Loppisrunda


Idag åkte jag iväg till en loppis en bit härifrån. Det fanns inte så mycket jag fastnade för precis. Det blev ett antal slipsar bara. Inte för att min man är någon slipsälskare, utan jag ska använda dem till att göra änglar av till jul. Bara 100 m från den här loppisen ligger ännu en loppis. Där hade jag aldrig varit tidigare, så det var en ny erfarenhet. Jag ska absolut åka dit igen! Lokalen var stor och rymlig och varorna de sålde var väldigt fräscha och fram för allt billiga. Det är ju en fördel om både kund och säljare känner sig nöjd. I regel brukar man alltid kunna fynda böcker på loppisar och idag var inget undantag. Jag gillar gamla böcker med handarbetsmönster i. De är tydligen inte så eftertraktade så man kan få dem för en tia. Handarbete, både broderi, stickning och virkning är ju något som är populärt i perioder. Hos mig är det ständigt populärt. Vid kassan låg en broschyr med adresser till olika loppisar och antikaffärer runt om i Nordvästra Skåne och Halland. Nu ska jag sätta mig och bläddra genom den, och välja vart jag ska åka nästa gång jag känner behov av att "loppfynda".

1 kommentar: