måndag 27 juni 2011

Nu har jag bestämt mig

Jag tänker slå ihop mina två bloggar till en. På så vis kan jag blanda textinlägg med en del inlägg där jag har lite foton. Jag har letat runt på nätet och kollat in en del bloggar. Det är mycket roligare att läsa, när man kan titta på foton också ibland. Dessutom tycker jag det är enklare att ha allt samlat på en plats. Jag har även haft funderingar på att ändra min layout och lite annat. Det kommer att ta sin lilla tid, så därför börjar jag med att föra över ett inlägg idag. Det blir nog klart så småningom.
Kopparsaker

Jag har alltid tyckt att kopparsaker är så tjusiga. Redan till min första egna lägenhet köpte jag en del och hängde upp på köksväggen. Min farmor hade väldigt många kopparsaker som hon använde i sitt kök och hon tyckte inte de var så märkvärdiga. Det var mest jobb, för de skulle putsas så att de blev så blanka att man kunde spegla sig i dem. Dagens kopparsaker är tack och lov behandlade så det slipper man nu.





Jag tycker det passar så bra med dessa saker i ett kök. En del har jag hängt upp ovanför affärsdisken. Jag är väldigt svag för sånt man använde förr. Det passar jättebra att blanda med nytt.





De här kakformarna går att baka i, men jag tycker det är synd att använda dem till det. Risken är ju att jag då får börja putsa dem.

Minsta lilla vägg kan man hänga upp saker på.


Jag har ett stort vitrinskåp i köket där jag förvarar mina koppargrytor och kastruller. De används flitigt, eftersom det är snyggt att sätta dem direkt på bordet. Det är inte lika kul att duka med en modern kastrull. Speciellt till jul åker alla mina kopparsaker fram. Då behövs inga andra uppläggningsfat eller skålar. Det blir en lite gammaldags stämning över julätandet. 

2 kommentarer:

  1. Härligt skåp, vad mycket fina kopparsaker du har samlat ihop:)

    SvaraRadera
  2. Så många vackra kopparsaker du har Gunnel!
    Jag har en del jag också, men inte alls så mycket som du. Jag tycker också att det är trevligt att hänga dem i köket. Din vänstra kakform är förvillande lik en som jag har.

    Jag tycker att du gör klokt i att ha även bilder i den här bloggen. Förut hade jag också en särskild blogg bara för foton, men nu mixar jag vilt och kör allt i samma blogg.

    Ha en fin fortsättning på kvällen, för min del börjar det bli sängdags.

    Kram Ingrisd

    SvaraRadera