onsdag 15 juni 2011

Ett brev betyder så mycket


Jag fick brev från mitt försäkringsbolag att om jag skickade in försäkringsbrevet i original och fyllde i en blankett före ett visst datum, så kunde jag få ut en del pengar. Jag tvekar aldrig när det gäller såna uppmaningar. De hade även skickat med ett kuvert så jag slapp porto. Men det tyckte jag verkade lite osäkert. Då hade jag ju ingen koll på om brevet kom fram eller inte, så jag rekommenderade det ( 67kr ) och tänkte att nu var det bara att vänta på att pengarna skulle ramla in. Så fel jag hade! Jag skickade brevet i onsdags och har sen följt det med spänning på Postens hemsida. Det står bara att det skickats vidare till sorteringscentralen men inte var denna befinner sig? Kanske på nåt hemligt ställe. I går tyckte jag spänningen blev oliiiidlig, så jag ringde Kundtjänst. Damen där sa, att jag kunde göra en reklamation på fredag om det inte hänt något innan. Klart det inte händer nåt innan fredag. Jag är realist. Ska bli väldigt spännande att se hur de tänker lösa detta. Det slutar klart med att jag själv får fixa nya papper från försäkringsbolaget. Men de där 65 kronorna vill jag ha tillbaka. Jag är inte intresserad av att betala för ingenting.

3 kommentarer:

  1. Hejsan Gunnel !

    Vackert namn, min Mamma hette det som mellannamn, min Dotter fick det också.

    Så förargligt.Jag fick tillbka på skatten, men hade aldrig uppgett banknr, så när jag skulle hämta ut pengarna tog de en avgift, så det blev inte många kronor kvar,nästa gång OM det blir över kommer det in på kontot.

    Hoppas verkligen Du får tillbaka det Du skickade.

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Så kan det gå när man tror att man ska försäkra sig om att allt ska gå rätt till. Hoppas att det löser sig och givetvis ska du ha tillbaka dina pengar, du har ju betalat för att brevet ska komma säkert fram.

    Jag lägger om din blogg i min blogglista - hoppas det är ok?

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Jag har en känsla av att det är oftare och oftare som post inte kommer fram. Hoppas att jag har fel.

    SvaraRadera