torsdag 9 juni 2011

För att vara på den säkra sidan


I morse blev jag lite fundersam när jag läste tidningen. Det stod en liten notis om att en tränare blivit dömd till 6 mån fängelse och skulle få betala skadestånd till en tonårsflicka för övergrepp. Båda hade dock sagt att det inte förekommit något tvång. Några sidor längre fram läste jag på nytt om en tränare, från samma stad som i förra notisen, som hade dömts i ett exakt likadant fall. Men här hade flickan sagt att det förekommit tvång. Kan detta verkligen vara två helt skilda händelser eller tidningen har garderat sig, precis som när man tippar system? Har man med mer än en version så bör förhoppningsvis någon vara sann. Konstig journalistik.

Är fåglarna förkylda? Nåt virus måste det vara som grasserar. Igår hade tydligen en hel flock magsjuka fåglar flugit rakt över min bil, som stod på parkeringen utanför Maxi. De hade varit väldigt pricksäkra, för ingen av de andra bilarna hade drabbats. Men strunt samma...det lär ju betyda tur med lite fågelskit. Efter den behandlingen som min bil fick, är jag säkerligen garanterad en storvinst. Gäller att snabbt köpa en lott eller lämna in en tipsrad. Kanske bäst att gardera.....

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du tittade in på min blogg. Jo, det är ju så att skolan inte kan tvinga elever/föräldrar till något. Min man är gymnasielärare och han gormar så fort vår skola hittar på sånt här. Jag är ganska anti också. Men bor man på liten ort gäller det samtidigt att följa med strömmen. För barnens skull. En gång blev vi "tvingade" att skänka saker till skolans loppis. Då blev jag riktigt irriterad. Jag tror att de får in mer saker baserat på frivillighet. Nå. Angående ditt inlägg kvittar det väl om det är tvång? Ifall den ena är minderårig och den andra inte. Men visst är det märkligt att uppgifterna går isär. Många gånger tycker jag att media är för snabba med att gå ut med nyheter. Nästan innan saker har hänt. Förresten påminde du mig om att kolla min lottokupong från i lördags, haha. Här sitter man kanske och är rik. Kramar /Nettan

    SvaraRadera
  2. Svårt att veta om det var samma. Det var ju lite som att dra ur proppen när Patrik Sjöberg berättade sin historia. Vad gäller fåglarna så kan det ju vara så att dom kom från Tyskland. Tydligen har man konstaterat att det är groddar man blev sjuk av. Gillar fåglar groddar?

    SvaraRadera