onsdag 18 augusti 2010

Månadspeng


Idag fick jag månadspeng. Har ingen aning om vem som har skickat den till mig. Jag trodde bara det var ungdomar som fick sånt av sina föräldrar. Men en summa pengar är ju alltid välkommet. Det är väl meningen att den här månadspengen då ska räcka till lite kläder, nöjen, smink och godis. Kan nog bli råd till nåt biobesök men det är väl tveksamt om det räcker till smink. I min ålder går det åt spannvis. Godis? Ja, det beror ju på vad slags godis man har tänkt sig då. Kläder är det nog meningen att man ska tillverka själv, eller ut och slåss på REA.

Nu tittade jag lite närmare på mitt konto. Det står att det är pensionsutbetalning! Ojojoj! Men det kan väl ändå inte vara sant? Det är ju nu när jag har gott om tid, som jag vill slösa pengar. För några dagar sen uttalade sig en politiker att pensionen skulle inte ses som ett bidrag. Den var uppskjuten lön.

STRUNTPRAT!!!!

Pensionen är lika långt från något som kan kallas lön som vad Jorden är från Mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar