tisdag 18 juni 2019

Hjälpsam personal på Bauhaus


Vi har grus i vår ingång och det har fungerat bra i mer än 40 år. Det kommer upp något enstaka ogräs då och då, men då duschar jag med ättika och det försvinner fortare än kvickt. När det lades ny asfalt på gatan utanför vårt hus blev det tyvärr inte så lyckat. Asfaltkanten är nästan 2 cm högre än vår infart, och när det regnar bildas det stora pölar där. Efter en natt med mycket regn får jag ta på mig simfötter för att kunna hämta tidningen i brevlådan. Det är mycket irriterande och vi diskuterade hur vi skulle kunna bli kvitt problemet. Vi bestämde att vi skulle fylla upp med bergkross, som är lite grövre än vanligt grus. Bauhaus i Hyllinge säljer makadam, bergkross, stenmjöl och trädgårdsjord i lös vikt, och det var dit jag begav mig. Intill de här högarna stod parkerat en liten maskin med skopa framtill. Jag misstänkte att de hade den för att lasta i släp när man handlade. Det var inte aktuellt för min del, för jag ville bara ha några spannar.

Jag stegade in i butiken och undrade ifall det gick att köpa bara en liten mängd bergkross. Det var helt ok, och en ung kille följde med mig ut. Jag hade tagit med mig en skyffel också, men det var onödigt. Killen lastade själv i spannarna och sen vägde han det i skopan. När det var klart lyfte han in allt i min bil. Det enda jag behövde göra var att gå in och betala. Vilken service!

Några dagar tidigare var vi i samma butik och köpte en toalettstol. När vi stod där och tittade kom en ung tjej fram och undrade ifall vi behövde hjälp. Vi hade redan bestämt oss för vilken modell vi skulle köpa, och nu var det bara att lasta den i kundvagnen. Kruxet var att stolarna stod staplade ganska högt. Helt plötsligt dök ännu en av personalen upp och de hjälptes åt att lyfta ner stolen i vår vagn. -"Säg till i kassan att de ringer mig när ni har betalat" sa tjejen, "så kommer jag och hjälper till att lyfta in i bilen." Vi var lika förvånade både Göran och jag. Det hör inte till vanligheterna att man träffar på så hjälpsam personal. Tänk om alla butiker var lika serviceinriktade.

25 kommentarer:

  1. Ibland blir man glatt överraskad! Härlig serviceanda i den butiken :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket trevlig butik att handla i.

      Radera
  2. Härligt när man möts av sådan service. Det brukar vara tillmötesgående personal även på Bauhaus i stora staden. Skönt om du slipper att vada fram till brevlådan nu.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det ska bli bättre nu även om det ösregnar.

      Radera
  3. Det kan man verkligen kalla service!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi blev väldigt överraskade och mycket nöjda.

      Radera
  4. Det var verkligen service :) Hoppas det hjälper nu så ni slipper stora pölar när det regnar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Först måste jag säga vad snyggt ni här ser verkligen trevligt ut.. Och när det gäller Bauhaus så har vi upplevt detsamma dom är verkligen hjälpsamma... Hoppas i alla fall att ert problem är löst nu och ha en jättefin dag.. Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det har inte kommit så mycket regn sista dagarna så vi vet inte hur resultatet blev.

      Radera
  6. Underbart med hjälpsam personal.
    Svar..Alla är vi olika men ändå lika!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör så mycket för hur man upplever butiken om personalen är vänlig.

      Radera
  7. Så kul det är när människor tycker om sitt arbete! För det tror jag att de här serviceinriktade människorna gör. Och de har verkligen hamnat på rätt plats! Fast det var nog lite kul för grannarna när du gick där med dina simfötter! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör allt för att glädja andra. Skulle kanske haft snorkel också.

      Radera
  8. Det är ju inte så det brukar vara, men desto roligare är det när man bjuds på trevligt bemötande och mycket god service. Dit far man gärna igen. Tack och lov för att det finns pärlor som glänser lite extra här och där. Dagen blir förgylld.
    Så snyggt och prydligt ni har det! Här är det rena vilda västern i jämförelse ;).
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är en butik som vi gärna återkommer till. Om det är Vilda Västern hos dig, så skulle jag gärna vilja ha lite av det här, för jag gillar det jag ser på dina bilder.

      Radera
  9. Jag blir rörd bara av att läsa om det.
    Hoppas du slipper gå i vattenpölar i fortsättningen. Just dessa "fina gester" gör att just vattenpölar (ringar på vattnet) sprider sig till andra som förhoppningsvis väljer samma butik om de står inför ett val.
    Kram från ett soligt Visby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir så glad när man blir vänligt bemött. Butikerna tjänar ekonomiskt på att ha trevlig personal, för inte vill jag gynna en butik där jag möter otrevliga biträden.

      Radera
  10. Det är sådana bemötanden som du beskriver som gör att man återkommer till samma butik flera gånger. Och tvärtom, Dessutom spride det sig ganska snabbt hur man bemöts...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer. Blir jag illa bemött i en butik åker jag inte dit igen.

      Radera
  11. Jag önskar dig en trevlig midsommar.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Bauhaus!!! Enastående service! Hatten av i dessa tider då det där med service i stort sett är obefintlig på vissa butiker!
    Gillas så tumme upp upp :-)
    Fortsatt trevlig midsommar till dig!

    SvaraRadera
  13. Jeg er Karem veldig glad for at jeg har blitt helbredet av (HERPES SIMPLEX VIRUS 2) med urtemedisinen til DR. AKHIGBE HERBAL CENTER, jeg har lidd av denne sykdommen de siste fire årene uten løsning før jeg kom over denne e-posten (drrealakhigbe@gmail.com) på internett av en urte-lege som har kurert så mange mennesker av herpesvirus med urte medisin, jeg velger også å gi ham en sjanse til å hjelpe meg, han fortalte meg hva jeg skal gjøre, og jeg gjorde det bra, og han sendte meg sin urtemedisin via Dhl-kurertjenester, og instruerer meg på hvordan jeg bruker det, følger jeg også hans instruksjon for bruk og han ber meg om å sjekke etter tre uker, og som jeg gjorde, til min største overraskelse, kom resultatet mitt ut som negativt, jeg er veldig glad for at det er noen som denne DR. AKHIGBE HERBAL CENTRE som er klar til å hjelpe folk når som helst en dag. til alle leserne og seerne som tviler på dette vitnesbyrdet, slutter å tvile på det og ta kontakt med denne DR. AKHIGBE HERBAL CENTER og se om han faktisk ikke vil hjelpe deg. Jeg er ikke en dum person som jeg vil komme ut til offentligheten og begynne å si hva noen ikke har gjort for meg. Han er virkelig en flott mann, han også helbrede sykdommer leve HIV, kreft, som, herpes, kronisk sykdom, diabetiker, hjertesykdom, astma, epilepsi. etc kontakt ham nå. med sin epost: (drrealakhigbe@gmail.com) eller du kan kontakte ham +2348142454860
    nettside. https: drrealakhigbe.weebly.com

    SvaraRadera